Apa yang anda perlu buat bila rasa di tindih ketika ~ #JMBELOG Apa yang anda perlu buat bila rasa di tindih ketika - #JMBELOG

Reading List

Apa yang anda perlu buat bila rasa di tindih ketika

Apa yang anda perlu buat bila rasa di tindih ketika tidur ?
Bila rasa ditindih, tenangkan fikiran, jangan panic ,setkan dalam kepala anggap biasa-biasa aje. insyaAllah disini ada beberapa tips untuk anda
1. Tarik nafas sedalamnya dan tahan nafas beberapa saat sambil zikir dalam hati Allah sebanyak2nya, kemudian hembuskan perlahan2. Ulang beberapa kali.
2. Azan sekuat-kuatnya dalam hati, sehingga anda melepaskan suara azan dimulut.
3. Membaca ayat kursi atau apa-apa surah yang terlintas dikepala. Baca didalam hati.
4. Cuba gerakkan ibu jari perlahan2 sehingga anda mampu menggerakkan keseluruhannya.
5. ubah posisi tidur.
Cara mengelakkan ditindih.
1. Kibas tilam sebelum tidur
2. Menjaga kebersihan bilik / tempat tidur
3. Menjaga kebersihan jasad dan rohani sebelum tidur,
     (berwuduk, zikir, mengaji sebelum tidur)
4. membaca 3 qul tiup ditangan dan sapu keseluruh tubuh
5. membaca ayat kursi sebelum tidur
6. Istighfar
7. Bismillah 21 kali
8. tidur dilambung kanan
InsyaAllah ikhtiar
Kredit : sempoimedia.blogspot.my 

1 comment:

  1. no 2 selalu azan kuat2..tapi dlm hati je. Bila tanya bilik sebelah x dengar pape pon.Padahal rasa dh azan kuat2..huhu

    ReplyDelete

Disclaimer:
Assalamualaikum ! Salam sejahtera ! Segala komen adalah tanggungjawab anda sendiri. ~ "Note : Ada artikel yang JM perkongsikan dari hasil blog lain. Sila rujuk sumber / kredit pada akhir artikel ya." Terima kasih.

JUST SHARING STORIES "I am not blogger I just follower"

History

Trending

Search This Blog