Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata ~ #JMBELOG Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata - #JMBELOG

#JMBELOG

JUST SHARING STORIES "I am not blogger I just follower"

Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata


Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata.

MUHAMMAD FARIZ ZHARFAN B. ROSLAN, 8 tahun, pada 16 November 2015 segalanya berubah, dunianya tiba-tiba kelam sebelum akhirnya bibirnya juga tidak mampu lagi berkata-kata.

" Mak...kenapa mak tak buka lampu "

Berderau darah si ibu. Hancur luluh hatinya.


Dalam linangan air mata...dia mendakap tubuh anak tersayang. Dia tak pernah lupa detik bening subuh itu, saat mengejutkan anaknya dari tidur.

" Mak ..kenapa Allah ambil balik mata Abg Chik ? "

Soalan itu acapkali ditanya Abg Chik. Hati ibu mana yg tidak pilu bila anak yg dulu sihat...berlarian ke sana ke sini...gelak tawanya menghiburkan keluarga...kini menjadi buta tiba-tiba.

" Mak... A bukan macam ni ! Abg Chik tau huruf A "


Memasuki tahun 1 sebagai pelajar buta....bukannya mudah buat Abg Chik. 5 bulan setelah itu ...akhirnya dia semakin lemah dan tidak mampu berjalan lagi. Betapalah berat ujian insan terpilih ini... dalam sekelip mata....dari anak yg sihat, dia tiba- tiba terlantar tanpa mampu bercakap dan bergerak lagi.


Hasil ujian MRI , doktor mengesahkan lemak yang terkumpul di dalam saraf otaknya menyebabkan mata dan anggota tubuh tidak dapat menghantar isyarat ke otaknya lagi.

Anak kepada tukang rumah ini memerlukan dana untuk menyiapkan bilik khas untuknya yang selalu menangis mendengar adik dan abang bermain.

Bagi mereka yang ingin membantu boleh salurkan ke

Roslan bin Adnan 152219080908 Maybank
Nurbaizura binti Zakaria 152023536365 Maybank
Atau pemegang amanah
Natipah Abu 552107617521 Maybank

013-4029609 ( Puan Nurbaizura )

Sumber : Natipah Abu

 Kredit : Siakapkeli.my

Share :
+
Previous
Next Post »
0 Advice for JM "Betapa sedihnya hati bila terdengar pertanyaan-pertanyaan dari seorang anak kecil yang sedang membesar, hari-hari yang dilalui seperti biasa tiba-tiba berubah sekelip mata"

Disclaimer:
Assalamualaikum ! Salam sejahtera ! Segala komen adalah tanggungjawab anda sendiri. ~ "Note : Ada artikel yang JM perkongsikan dari hasil blog lain. Sila rujuk sumber / kredit pada akhir artikel ya." Terima kasih.

JUST SHARING STORIES "I am not blogger I just follower"

 
Copyright © June 2016 #JMBELOG - All Rights Reserved
Template By Kunci Dunia
Back To Top