Tidur dengan bantal sebenarnya adalah kurang sihat. Adakah ianya benar?

Tidur dengan bantal sebenarnya adalah kurang sihat. Adakah ianya benar?
Tidur dengan bantal sudah menjadi tabiat kita semua ketika tidur. Tapi ada segelintir yang berpendapat tidur dengan bantal sebenarnya adalah kurang sihat. Adakah ianya benar?
Para doktor pula berpendapat tidur tanpa menggunakan bantal sebenarnya menjadikan tubuh badan kita lebih sihat dan semestinya ada sesetengah pihak yang menafikan kenyataan ini kerana tidur dengan bantal boleh membuatkan kita tidur dengan lebih nyenyak dan menjadikan tidur kita lebih berkualiti. Sebenarnya ada beberapa manfaat jika kita tidur tanpa menggunakan bantal. Info ini kami ambil dari WittyFeed.
1.Baik Untuk Wajah
Tidur tanpa bantal dapat menjadikan kulit lebih cantik dan membantu mengurangkan kedutan pada wajah. Ini kerana kulit wajah tidak terkena geselan pada bantal.
2. Baik Untuk Tulang Belakang
Tidur tanpa bantal membolehkan tulang belakang anda berehat dalam posisi secara semulajadi dari tubuh anda. Ketika anda tidur menggunakan bantal, ianya akan dapat mengubah posisi tulang belakang anda.
3. Baik Untuk Leher
Tidur tanpa bantal adalah ubat terbaik untuk mengatasi dan mencegah masalah sakit pada bahagian bahu dan juga leher anda.
4. Memulihkan Struktur Tulang
Tidur tanpa bantal dipercayai boleh meluruskan dan memulihkan struktur tulang. Ianya juga dapat mengurangkan masalah bongkok pada tubuh badan.
Sumber : Witty Feed
Kredit : era.fm

loading...

Share this :

Previous
Next Post »
5 Comments
avatar

pernah dengar juga tapi kan, dayah rasa, dayah kalau tidur tanpa bantal, sakit leher ada la..huhu by the way nice info JM =)

Reply
avatar

Saya cuba juga tapi tidak berjaya tidur.. huhu

Reply

Disclaimer:
Assalamualaikum ! Salam sejahtera ! Segala komen adalah tanggungjawab anda sendiri. ~ "Note : Ada artikel yang JM perkongsikan dari hasil blog lain. Sila rujuk sumber / kredit pada akhir artikel ya." Terima kasih.

JUST SHARING STORIES "I am not blogger I just follower"

Followers