Siapalah aku untuk menghukum mereka bagi aku yg baik dtg nya dari Allah ~ #JMBELOG Siapalah aku untuk menghukum mereka bagi aku yg baik dtg nya dari Allah
Skip to main content

Siapalah aku untuk menghukum mereka bagi aku yg baik dtg nya dari Allah

ohbulanwakdoyok

Siapalah aku untuk menghukum mereka bagi aku yg baik dtg nya dari Allah | Sebelum ini Wak Doyok pernah berkongsi dengan peminat foto rumah banglo yang dibina hasil titik peluh sendiri untuk diberikan kepada kedua ibu bapa. Walaupun dibina di kawasan yang agak sempit, ternyata rumah tersebut sangat cantik!

“Kesian mak kau
Screen Shot 2017-03-01 at 11.23.05 AM

Sedikit kisah rumah lama aku. Rumah ini dibina oleh bapak aku dan atok aku mereka berdua yang membina nya dengan kos rm5,000 sahaja pada tahun 1973. Rumah ini semasa abang aku yang no6 dilahirkan. Aku ada 9 beradik semua aku yang bongsu sekali. Hari demi hari rumah ini pon menjadi usang sudah 40 tahun usia nya. 6 tahun dulu aku dan mak aku sering di perli oleh jiran2 kerana rumah aku sering banjir di dapur akibat rumah jiran2 membina baru tambak tanah yg tinggi.

Mereka sering berkata pada aku. Kasian mak ko tu buang air banjir, buat lah rumah dah femes lepaskan diri sendiri je. Aku diam tidak berkata apa2 hanya senyum sahaja. Mereka ingat jadi celebriti terus kaya.!Tidak semudah itu kalau tiada usaha masakan boleh capai bintang di langit. Lalu aku tekad dalam diri aku terus berusaha Alhamdulilah business aku semakin maju. Aku pon mula menabung untuk membina rumah mak dan ayah aku selama 4 tahun.

Gila ke robohkan rumah pusaka

Screen Shot 2017-03-01 at 11.23.12 AM

Apabila tiba masa nya aku mula merobohkan rumah itu. Ramai jiran2 saudara mara tidak berpuas hati mereka mengatakan aku orang gila merobohkan rumah pusaka. Sebab mereka tidak percaya mana datang nya modal untuk membina rumah. Aku diam tidak berkata apa2 hingga lah rumah itu siap 98%. Banyak issue selama 6 bulan pembinaan rumah ini. Mereka pandang aku sebelah mata sahaja tetapi aku buktikan yang aku mempu bina rumah untuk kedua orang tua aku.

Bila mana rumah ini sudah siap 98% hanya tingga pagar dan pool. ramai yang datang memgaku saudara. Aku terima hati yg terbuka kedatangan mereka tidak simpan sedikit pon dendam melihat perbuatan mereka dulu. Siapalah aku untuk menghukum mereka bagi aku yg baik dtg nya dari Allah. Itulah sedikit sebanyak kisah cherita disebalik rumah lama aku ini. Terima kasih kerana sudi membaca.

Sumber : Wak Doyok

Kredit : ohbulan.com 

Comments

Post a Comment

Disclaimer:
Assalamualaikum ! Salam sejahtera ! Segala komen adalah tanggungjawab anda sendiri. ~ "Note : Ada artikel yang JM perkongsikan dari hasil blog lain. Sila rujuk sumber / kredit pada akhir artikel ya." Terima kasih.

JUST SHARING STORIES "I am not blogger I just follower"

Popular posts from this blog

Biodata Ringkas Penyanyi Wani Hasrita

Biodata Ringkas Penyanyi Wani Hasrita

Nama Penuh: Nurshazwany Hasrita Binti Hasbullah
Nama Panggilan: Wany Hasrita
Asal: Cheras, Selangor
Umur: 25 (2017)
Kerjaya: Penyanyi
Lagu Single: Menahan Rindu
Laman Sosial:
Facebook: https://m.facebook.com/wanyhasrita
Twitter: https://twitter.com/shazwanyhasrita
Instagram: https://www.instagram.com/wanyhasrita/


MINI GIVEAWAY BY #JMBELOG #2 - TAMAT

Biodata ringkas penyanyi Hael Husaini

Biodata ringkas penyanyi Hael Husaini

Nama Penuh : Hal Husaini bin Razmi Nama Komersial : Hael Husaini Umur : 29 tahun (2017) Asal : Kuala Lumpur Pekerjaan : Penyanyi Kumpulan : Bekas duo Azhael Genre : Pop, R&B
Single : Lagu Jampi 

I AM Me - Dato Seri Vida

I AM Me - Dato Seri Vida
I Am Me
I Want
I Want You
I Want
I Want You

I Am Fun
I Am Pretty
I Am Beautiful
I’m A Queen

I’m Inspire
Your Desire
I’m A Diva
Living La Vida

Come To Me
Sayang Sayang Sayang
Say With Me
Sayang Sayang Sayang

Come To Me
Sayang Sayang Sayang
Say With Me
Sayang Sayang Sayang

I Am Me
I Am Me
I Am Me

I Am Fun

SEGMEN : FOLLOW ME! BY NASEHA SYAHIRA (28JULAI2017)

SEGMEN : FOLLOW ME! BY NASEHA SYAHIRA / klik sini untuk join