Kenapa Janin Hasil Anak Luar Nikah Kuat Dan Mudah Dilahirkan ?


Kenapa Janin Hasil Anak Luar Nikah Kuat Dan Mudah Dilahirkan ? / Pasti banyak yang bertanya-tanya kenapa perjalanan wanita yang mengandung anak di luar nikah lebih mudah jika di bandingkan dengan wanita yang telah menikah.

Jika diperhatikan selama di dalam periode kehamilan, tidak banyak orang yang akan melihat perubahan fisik wanita yang belum menikah jika dibandingkan dengan yang telah menikah hingga saat proses bersalin di mana. 

Rata-ratanya wanita yang belum menikah ini dapat bersalin dengan mudahnya di lokasi manapun tanpa bantuan siapapun. Aneh bukan ?

Ternyata, ketakutan yang amat sangat membuat seorang gadis dapat melahirkan anaknya dengan mudah. Mulai dari hubungan yang salah, ketika hamil tidak timbul kesusahan sebagaimana wanita-wanita biasa ketika sedang hamil. 

Allah mencabut rasa kesusahan itu sehingga tidak mendapatkan pahala sebagaimana wanita-wanita lain yang bersusah payah ketika hamil hasil pernikahan yang sah.

Kadang-kadang, tanda-tanda sebagai orang hamil juga tidak terlihat. Perutnya tidak terlihat besar, dapat pula berjalan dengan gagahnya. Kadang, bisa pergi ke sekolah dan membuat kegiatan lapangan sebagaimana siswa lainnya, sedangkan sebenarnya sedang mengandung. Itu satu lagi nikmat yang dicabut oleh Allah Ta'ala.

Kemudian ketika melahirkan nanti, mudah saja anak itu keluar. Maka, pahala sakit karena melahirkan anak itu telah diangkat darinya. Wanita biasa, pada keadaan begini harus dibantu oleh bidan yang terampil, itu pun susah dan sakit untuk melahirkan anak, tetapi wanita yang telah berzina itu mudah saja.

Setelah anak itu lahir, mereka bunuh agar tidak meninggalkan jejak. Mengapa sampai begitu kejam? Karena perasaan kasih sayang sudah dicabut juga darinya.

Jadi, kepada semua gadis, jangan mendekati zina. Sebaik apapun seorang laki-laki kepadamu, jangan kamu serahkan diri kamu dengan cara yang salah. Kamu akan dihantui perasaan bersalah seumur hidup kamu.

Mari kita bantu share tulisan ini agar para gadis yang belum menikah dapat merenungkan.

Kredit : www.kakishare.my

Sumber Info Via Syarifudin

loading...

Share this :

Previous
Next Post »
3 Comments
avatar

Kadang2 pernah juga terfikir begitu jg..yg sah taraf ni nak melahirkan punya susah..sampai berbelas jam dlm LR..tp yg mcm tu senang jer bersalin mcm buang air besar..huhuhu

Reply
avatar

ENAM lelaki dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Pasir Mas tadi mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan merogol secara berkumpulan seorang remaja perempuan berusia 17 tahun, awal bulan ini. Pengakuan itu dibuat oleh tertuduh Mohamad Nurruddin Mohd Fauzi, 22, Muhammad Yusuf Danial Luqman, 21 Che Kamarul Aiman Che Rasid, 20, Mohamad Tasyrik Mahmud, 20, Muhamad Alif Asmawi Othman, 20, dan Wan Hazaki Wan Hanafi, 38. Mengikut pertuduhan, Mohamad Nuruddin didakwa merogol secara berkumpulan remaja perempuan itu pada jam 1 pagi dan 3 pagi di Kubur Cina Pasir Parit, Sungai Batu, Pasir Mas, 3 Jun 2017. Bagi kedua-dua tuduhan tertuduh didakwa mengikut Seksyen 375B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara minimum 10 tahun dan maksimun 30 tahun dan boleh dikenakan sebat. Dia turut mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan melakukan seks oral terhadap mangsa sama di lokasi sama pada jam 3 pagi. Kesalahan didakwa mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara minimum lima tahun dan maksimum 20 tahun dan hendaklah dikenakan sebat. Lima lagi tertuduh didakwa merogol secara berkumpulan terhadap mangsa sama di lokasi sama antara jam 1 pagi hingga 3 pagi, 3 Jun 2017. Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Haslida Isamail manakala semua tertuduh tidak diwakili peguam. Hakim Dazuki Ali tidak membenarkan tertuduh diikat jamin dan menetapkan 16 Julai ini untuk laporan kimia, forensik dan perubatan mangsa. Harian Metro pada 5 Jun lalu, melaporkan enam lelaki bernafsu binatang tergamak merogol remaja perempuan berusia 17 tahun secara bergilir-gilir di sebuah pondok yang jauh dari rumah penduduk. Pemangku Ketua Polis Kelantan Senior Asisten Komisioner Din Ahmad dipetik berkata, sebelum itu, mangsa dipercayai mengikut teman lelakinya keluar makan rojak di sebuah kedai makan. Mangsa kemudian dibawa ke sebuah pondok terpencil sebelum dirogol semua tertuduh. Dalam kejadian itu, mangsa diugut akan dimasukkan mercun bola ke dalam mulut sekiranya melawan.

Kadang-kadang mana tak mudah lahirkan anak, kalau bapaknya 6 Syaitan Jahanam macam cerita kat atas. Yang tahu salahkan pompuan, bapak setan kat atas ni terlepas!

Reply

Disclaimer:
Assalamualaikum ! Salam sejahtera ! Segala komen adalah tanggungjawab anda sendiri. ~ "Note : Ada artikel yang JM perkongsikan dari hasil blog lain. Sila rujuk sumber / kredit pada akhir artikel ya." Terima kasih.

JUST SHARING STORIES "I am not blogger I just follower"

Followers