- at October 13, 2019 : Home » WORD » Word 206 : APA ITU DUKHAN?

Word 206 : APA ITU DUKHAN?

Word 206

APA ITU DUKHAN?

Dukhon Bermaksud asap tebal di sebut " KABUT " yang mengge FClapkan bumi selama 40 hari disebabkan meteor ( batu angkasa ) menghentam bumi nanti .

Jangkaannya (ramalan) adalah bila bulan PUASA di waktu SUBUH .

Gelap DUKHAN nanti macam gelap nabi yunus ketika di dalam perut ikan Nun . Masa  tu , semua elektrik² , teknologi akan padam buat selamanya .
Komputer , kereta , pesawat , roket , keretapi , senjata dan apa saja dari  BESI semua tak boleh pakai .. Sebab tu kena belajar memanah , berkuda , berenang dari sekarang ..

Masa DUKHAN tu nanti ramai mati , Makanan masa tu takde dan semua kelaparan ,
" Orang beriman makanan dia adalah ZIKIR "
Masa bergelap tu nanti bacalah " lailahaillanta Subha naka inni kuntu minaz Zoolimin " banyak² ..

Masa Dukhan nanti  terjadi itu ini .. masa tu Masuk rumah masing² .  Masuk bilik dan baca
" Subhanal Quddus Rabbunal Quddus "

Waktu dukhan kita sudahpun di fasa 4 kerana di waktu ini sudah menghampiri fasa DUKHAN .  pecahnya tembok yang menutup lubang penahanan Ya'juj wa Ma'kjuj dan kemunculan YA'JUJ dan MA'JUJ , yang memakan apa saja yang ada atas muka bUmi ini menambahkan lagi kesengsaraan manusia melainkan Manusia Mukmin . Selepas  itu muncullah DAJJAL iaitu FITNAH TERBESAR sebelum keluarnya AL-MAHDI dan ISA as .

Sekarang ni , kita ada masa lagi ke nak kejar jadi jutawan atau jadi PM  atau YB dan sebagainya ?

Nak hafal Furqan ke , nak mengaji ke tambah ILMU ke , nak tambah iman ke ? Masa untuk kita berseronok ronok² sebenarnya dah Habis .. sekarang ni Ni masa untuk persiapan kerana waktu² akhir zaman ni tanda² kiamat sudah pun berlaku !
- Tumbuhnya tumbuh²an di Saudi ( Arab )
- Kaabah tiada lagi bayang , kerana Jam besar dan kelambu atas kaabah .
- Letusan gunung berada dan hampir semua gunung di ' The Ring Of Fire ' ( Lengkaran Api ) sudahpun di Aktifkan seluruh dunia , dimulai dengan Anak Karakatua di Indonisia ..

Bekal untuk generasi muda andai kata kita pergi dulu lah. Kita tetap akan mati.

Adakah kita semua hanya memikir duniawi , isteri dan anak² atau waris kita ..
Apa amalan yang mereka amal ? Ketat atau longgarkah pakaian mereka ? Beramal mereka kerana Allah atau manusia atau kerana Politik ?

" siapa ikutan Mereka "
Apakah mereka menjadi pengikut para Ulama Ahlillah yang mengajak ke Syurga Allah atau pengikut YB atau Ahli Parlimen parti politik yang hanya cerita dan berebut² dunia ?

" bilakan dukhan akan muncul "
Adapun 3 tanda² itu ialah , bila Banyak muncul penyanyi² wanita . Banyaknya muzik dan alat² muzik serta lagu² dan manusia sangat sukakannya ( Muzik ) Banyaknya orang² meminum khamar atau minuman yang memabukkan termasuklah dadah , ganja , daun ketum . Sudah munculkan ?

Apakah kita tidak tinggal menunggu waktu itu datang ?

Allah swt berfirman ..
     " Maka tunggulah hari ketika langit membawa kabut yang nyata , yang meliputi manusia , Inilah azab yang pedih . ( Ad-Dukhan : 10-11 )

Banyak lagi yg perlu kita ambil tahu kerana kita sudah pun berada di akhir zaman di mana ..
- Pakaian Sunnah dicemuh di hina di pandang serong .
- Pakaian yahudi ( tie dan bowb) diangkat dan dijulang .
- Solat jika perlu saja .
- Sunnah ditinggal .
- Artis diangkat dan dikenali .
- Ulama ditolak dan tidak lagi dikenali .

Hebatnya kita , jika kaki gagah melangkah ke serata dunia , tapi masjid sekampung tidak pernah dikunjungi , Surau bagai rumah kosong tak berpenghuni . Setelah rezeki yang Allah limpahkan , kita tipu Allah , kita lupa Allah , dengan selesanya kita hidup di muka bumi Allah . tanpa rasa malu .
Jangan sesekali kitackata " kkubur masing² " wanita pakaian ketat , tudung acah² datin dan seorang imam masjid berdiri ditepi pantai , datangnya tsunami , adakah imam tersebut tidak akan terkena walau setitik air laut ? Ambillah pandangan di waktu anak² tafiz di sulawesi indonisia , tiada satu air setitik pun yang mengelamkan rumah mereka ..

Tetapi Dukhan tidak mengenal siapa pun kita , maupun orang kafir atau Orang mukmin , hanya Allah pelihara orang² yang beriman dan Allah biarkan Orang² Fasiq Orang bermaksiat , Orang kafir , Orang Munafiq , Orang Mur

tad  tanpa pertolongan kerana mereka ini Ingkar dan degil , Ketika itu tiada lagi cahaya sikit pun waktu itu , yang hanya cuma gelapgelita selain zikir kepada Allah ..

Wallahu Aqlam ..
Jazakallah khair ..

assalamualikum...
berlaku nya ad-dukhan tepat nya bila tengah ramadhan iaitu puasa ke 15 jatuh pada hari jumaat .. dan berlaku selepas kalian solat subuh .. kata rasullulah..

benar kah..??? setelah melihat kelender islam .. pada tahun 2020.. bersamaan 1441 ramadhan yang ke 15 itu tepat pada hari jumaat... Allah huakbar...!!

Apa itu Ad-dukhan... ???
Ad-dukhan itu ada lah termasuk 10 tanda qiamat sebelum muncul nya imam Al-mahdi... yang mana bumi bakal di selimuti dengan kabut asap tebal selama 40 hari 40 malam ianya terjadi kerana hentaman dari meteor yang   sangat dasat dalam sejarah bencana bumi.. pada saat itu kita akan mengalami kebuluran yang sangat dasat.. suhu panas bumi melonjak naik sehingga banyak mematikan tumbuhan, tanaman, haiwan, dan termasuk manusia.. dan pada saat itu manusia sanggup berbunuh sesama sendiri hanya kerana sekeping roti.. kata rasullulah...

jika benar kajian yang di lakukan oleh ustaz zulkifli muhammad ali benar2 terjadi pada tahun 2020 .. pesan beliau sediakan lah makanan dan minuman cukup untuk setahun..(kurma&air)..

tingkat kan lah amalan kita.. kerna pada masa itu hanya zikir sahaja menyelamat kan kita.. semoga kita semua di lindungi dari fitnah2 dajjal...

#whatsappgroup

0 responses to “Word 206 : APA ITU DUKHAN?”

Leave a Reply

Malaysia Website Directory