Pages

Disember 08, 2018

5 Fakta Adisak Kraisorn, striker Thailand yang gagal menyempurnakan sepakan penalti, buat Malaysia layak ke Final Piala AFF Suzuki

“Skuad Negara ‘Kuningkan’ Kota Bangkok, Kejutkan Juara Bertahan Untuk Ke Final”
5 Fakta Adisak Kraisorn, striker Thailand yang gagal menyempurnakan sepakan penalti, buat Malaysia layak ke Final Piala AFF Suzuki
Malaysia berjaya melepasi cabaran yang cukup getir di Stadium Rajamangala selepas berjaya mengikat juara bertahan, Thailand 2-2 pada separuh akhir kedua Piala AFF Suzuki 2018, sebentar tadi.
Tidak mahu skrip yang sama berulang seperti perlawanan pertama di Kuala Lumpur tempoh hari, skuad bimbingan Milovan Rajevac mempamerkan corak permainan lebih agresif pada aksi malam ini.
Keadaan yang jelas membuatkan skuad negara bergelut bagi mencipta serangan berbahaya ke arah kubu pasukan tuan rumah yang mendapat sokongan padu penyokong setia mereka.
Tidak banyak yang dapat diperkatakan pada 20 minit awal dengan kedua-dua pasukan berusaha keras untuk memburu jaringan.
Keadaan stadium berubah menjadi lebih gamat pada minit ke-21 selepas Thailand berjaya membuka tirai jaringan.
Mongkol Tossakrai yang menerima hantaran jauh daripada Supachai Chaided terus melakukan hantaran ke belakang bagi mencari Thitiphan Puangchan,.
Tandukan yang dilakukan Thitiphan terkena pertahanan gantian, Irfan Zakaria yang terus membolosi gawang skuad negara.
Kegembiraan tersebut hanya bertahan selama tujuh minit sahaja apabila Syahmi Safari kembali menyamakan kedudukan menerusi satu jaringan menarik yang membuatkan penyokong Thailand terdiam buat seketika.
Berpunca daripada gerakan dicipta Nazirul Naim Che Hashim dari bahagian sendiri yang kemudiannya mengumpan kepada Norshahrul Idlan Talaha.
Norshahrul terus melorongkan bola buat Syahmi yang meluru pantas dan seterusnya meledakkan rembatan padu untuk menewaskan Chatchai Budprom di gawang Thailand.



29' GOAL! Malaysia equalize! 1-1!

What. A. Goal. Syahmi Safari runs at the opposition defence before hitting an absolute belter from way out. Malaysia with the all-important away goal and what a goal it was!


3,602 people are talking about this
Jaringan yang kembali meningkatkan keyakinan buat para pemain negara bagi terus mengasak kubu Thailand.
Memasuki babak kedua, Malaysia hampir mengejutkan Thailand selepas hantaran lintang yang dicipta Mohamadou Sumareh terus singgah di kaki Norshahrul yang tidak dikawal.
Penjaring terbanyak skuad negara itu bagaimanapun merembat liar walaupun mempunyai ruang yang besar untuk lebih bersabar dalam melakukan percubaan.
Pansa Hemviboon kembali meletakkan Thailand di hadapan pada minit ke-63 selepas beliau berjaya menanduk masuk bola susulan sepakan percuma yang diambil Sumanya Purisai terlebih dahulu terkena palang gol.



64' GOAL! Thailand lead! 2-1!

Another dangerous freekick is whipped in from the left-hand side which Pansa Hemviboon diverts in on his second attempt. Thailand regain their lead in this one!


45 people are talking about this
Usaha anak buah Tan Cheng Ho menghadirkan kegembiraan buat penyokong setia Harimau Malaya selepas mereka berjaya untuk sekali lagi memadamkan kelebihan yang dimiliki Thailand.
Norshahrul Idlan yang mendapat hantaran lintang rendah daripada Syamer Kutty Abba melakukan percubaan sekaligus mengelirukan Catchai untuk gol penyamaan buat skuad negara.



71' GOAL! Malaysia are level! 2-2!

Who else but Norshahrul Idlan Talaha! The forward is on hand to convert Syamer's low cross after some good wing play by Malaysia.

If it stays like this, Malaysia will be through to the Final!


620 people are talking about this


Tertekan dengan keputusan terikat 2-2, Thailand menggandakan asakan untuk mencari jaringan kemenangan yang diharapkan.


Twitter Ads info and privacTertekan dengan keputusan terikat 2-2, Thailand menggandakan asakan untuk mencari jaringan kemenangan yang diharapkan.
Skuad Gajah Perang hampir merealisasikannya pada minit ke-83 tetapi tandukan daripada Pansa hanya singgah di palang gol untuk bola keluar bagi menyelamatkan gawang skuad negara.
Syahmi Safari hampir menjadi ‘punca kegagalan’ buat skuad negara apabila beliau tertampan bola menggunakan tangannya untuk sepakan penalti dihadiahkan buat Thailand pada minit akhir permainan.
Mujur sepakan yang diambil Adisak Kraisorn meliar melewati palang gol untuk menghadiahkan slot final buat skuad negara pada edisi kali ini berdasarkan kelebihan gol di tempat lawan.
sumber: semuanyabola

5 Fakta Adisak Kraisorn, striker Thailand yang gagal menyempurnakan sepakan penalti

Adisak Kraisorn kini menjadi penjaring terbanyak dalam Piala AFF Suzuki 2018. Penampilan kemas Adisak Kraisorn juga merupakan jawapan kepada keraguan peminat Thailand kerana ketiadaan penyerang senior Teerasil Dangda. Thailand juga tidak mempunyai dua lagi penyerang utama, Theerathon Bunmanthan dan Chanathip Songkrasin yang memberi tumpuan bermain di Liga Jepun. Walaupun begitu, kegagalan beliau menyempurnakan sepakan penalti membantu Malaysia ke final Piala AFF Suzuki 2018.
Thailand mempunyai peluang emas untuk cemerlang ketika pengadil memberi penalti pada minit ke 90 + 7 ‘. Malangnya Adisak Kraisorn gagal menjaringkan gol dan perlawanan terpaksa berakhir dengan seri 2-2.
Hasilnya menjadikan Malaysia pasti layak ke final kerana iaway goal meskipun kedua-dua pasukan seri 0-0.
Pada perlawanan akhir, Malaysia akan menanti pemenang antara Filipina dan Vietnam yang akan mengadakan pesta kedua separuh akhir pada hari Khamis (6/12).
Di samping penampilannya yang mengejutkan, terdapat beberapa fakta mengenai striker baru Thailand, Adisak Kraisorn yang hebat
1. Memiliki julukan ‘Golf’
Pemain yang telah menjaringkan 6 gol dalam satu perlawanan mempunyai Golf nickname. Nama julukan ini adalah hadiah dari keluarga Adisak Kraisorn yang diambil dari salah satu nama sukan ini. Malah nama samaran ‘Golf’ digunakan sebagai nama akaun rasmi Instagram Adisak.
2. Penampilan diragukan
Sebelum namanya dibicarakan, Adisak hampir tidak hadir pada Piala AFF Suzuki 2018. Adisak mengalami kecederaan ligamen anterior pada bulan Februari. Biasanya, kecederaan ini memerlukan satu tahun pemulihan. Walau bagaimanapun, Adisak berjuang untuk pulih. Dia hanya menghabiskan kurang dari enam bulan mendapat kecergasan dan muncul di Piala AFF 2018. Sehingga kini Adisak Kraisorn mengakui bahawa dia masih sering bimbang tentang kecederaan itu, yang mungkin berulang.
Lutut Adisak agak terdedah kepada kecederaan, dia mengalami kecederaan lutut sekurang-kurangnya tiga kali pada 2016-2017. Pada September 2016, pemain yang dilahirkan pada 1 Februari 1991 juga mengalami kecederaan ACL yang menyebabkan dia terpaksa melepaskan diri selama 6 bulan dan terlepas Piala AFF Suzuki 2016. Pada April 2017, kecederaan ACL berulang, walaupun tidak seperti yang buruk sebelum ini. Kecederaan lutut yang Adisak sekali lagi menderita pada Februari 2018 perlu diketepikan untuk kebanyakan musim Liga Perdana Asia 1. Keadaan ini membuatnya mahu bersara awal.
3. Peminat Ultraman
5 Fakta Adisak Kraisorn, striker Thailand yang gagal menyempurnakan sepakan penalti, buat Malaysia layak ke Final Piala AFF Suzuki
Adisak Kraisorn adalah dia menjadi peminat besar karakter Ultraman fiksyen Jepun. Malah, dia sering membuat perayaan L atau salib seperti gaya Ultraman ketika mengeluarkan langkah.
4. Pemain kelab elit Thailand
Pada masa ini, Adisak Kraisorn merupakan salah satu tonggak utama pasukan Thailand, Muangthong United. Pasukan yang memainkan ini berada di posisi 4 di Liga 1 Thailand 2018. Setelah cedera, Adisak bangkit semula dan terus mencetak gol untuk Muangthong United. Di Muangthong United, Adisak menjadi penyerang pilihan pertama untuk jurulatih Slaviša Jokanovic. Adisak Kraisorn dan kawan-kawannya memastikan Muangthong United terkunci di tempat keempat di Liga 1 Thailand.
5. Pernah berlakon filem 
Bukan sahaja bermain bola sepak, Adisak Kraisorn juga merupakan salah satu pemain filem di Thailand. Dia memainkan cameo di Film You And Me XXX. Dalam filem itu, dia bukan hanya pemain bola sepak. Terdapat beberapa pemain Thailand yang lain seperti Chanathip Songkrasin dan Tristan Do. Filem ini memberitahu seorang pelajar bernama Pong yang terpaksa memasuki sebuah kelab bola sepak walaupun dia tidak dapat bermain bola sepak sama sekali. Sebaliknya Pik, seorang pelajar yang baik bermain bola sepak tidak boleh menyertai kelab Pong kerana masalah jantina dan mesti terlibat  dalam kelab cupcake.
artikal by: gnews.fun
VIDEO:


1 comments:

kak ina kl berkata...

semuga malaysia akan berjaya di final nanti

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!