Pages

Februari 02, 2024

RESEPI GARLIC SAUCE

Bye2 mayonis. Sejak aku tau buat sendiri garlic sauce ni lepas ni aku x beli dah kot mayonis. Dah la aku ni hantu garlic. Peminat nasi arab mesti tau kesedapan garlic sauce ni macam mana. Ni aku buat sendiri texture sama mcm mayonis. Rasanya pun 99.99% sama mcm garlic sos kat kedai pak arab. Sedap dimakan dengan roti, ayam, nasi, shawarma. Senang cakap garlic sauce ni lagi sedap dari mayonis. Bahan2 pun senang nak cari dalam rumah. 

Resepinya mudah na mati :
4 ulas bawang putih
1 biji telor
2 sudu besar cuka
1 sudu besar gula
1 sudu kecil garam
1 cawan minyak jagung (masukkan sikit demi sedikit)
Blend lama2 sampai dapat texture macam mayonis. 

Kalau nak buat stok gandakan je nisbah bahan tu.

Simpan dalam peti ais boleh tahan 3 bulan.

Kalau x paham jugak menda yg aku karut kan kat atas tu korang pi je kat tiktok search resepi garlic sos bersepah dia keluar




0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!