Ukiran Jiwa - Awie

Ukiran Jiwa - Awie

Kedamaian yang ku cari
Masih belum terbukti
Jauh lagi perjalanan ini

Jiwa tak pernah tenteram
Kasih lama tenggelam
Di lubuk hati yang paling dalam

Berlumutlah ukiran impian
Entah berapa lama
Harus ku nanti
Sinar kasih sayang menyinari kembali


Dengan nada lagu dan irama
Ku luahkan jua rasa kecewa
Semoga kau dapat mendengarnya
Semoga terbuka pintu cintamu
Yang pasti hujan tak berterusan
Matahari kan tetap terus bersinar

Kini terbukti apa yang di nanti
Dengan rela ku lepas kau pergi
Telah sedekad kenangan terpahat
Di ruang tak bertempat oo... ho...

Dengan nada lagu dan irama
Ku luah kan jua rasa kecewa
Pada cinta yang dahulu kita
Ukirkan bersama
Di ruang asmara

Dengan nada lagu dan irama
Ku luah kan jua rasa kecewa
Pada cinta yang dahulu kita
Ukirkan bersama
Di ruang asmara

Di bumi yang nyata
Di ruang asmara
Di bumi yang nyata
Di dunia kita
SURAH AL-MA'UN AYAT 1 HINGGA 7

SURAH AL-MA'UN AYAT 1 HINGGA 7

Allah berfirman : Tahukah engkau akan orang yang mendustakan ugama (meliputi hari pembalasan)? Orang itu ialah yang menindas serta berlaku zalim kepada anak yatim, Dan ia tidak menggalakkan untuk memberi makanan yang berhak diterima oleh orang miskin. (Kalau orang yang demikian dikira dari bilangan orang-orang yang mendustakan ugama), maka kecelakaan besar bagi orang-orang Ahli Sembahyang, (laitu) mereka yang berkeadaan lalai daripada menyempurnakan sembahyangnya; (Juga bagi) orang-orang yang berkeadaan riak (bangga diri dalam ibadat dan bawaannya), Dan orang-orang yang tidak memberi sedikit pertolongan (kepada orang yang berhak mendapatnya). SURAH AL-MA'UN AYAT 1 HINGGA 7
About

About

Follow
facebooktwitter
Profile
I'm Jamil

Nama : Jamil Bin Hashim

Tarikh lahir : 01 Mac 1984

Status : Bujang

Daerah : Kulim

Negeri : Kedah

Negara : Malaysia

Pekerjaan : Pengawal keselamatan (Security assistant) di kilang

Warna kegemaran : Biru laut, hitam dan putih

Makanan kegemaran : Yang halal (kecuali berdaging)

Minuman kegemaran : Yang halal (kecuali tebu)


SITEMAP
News

Babble
Recent Comments Widget by Jom Bina Belog
get this



*******
LIRIK LAGU
PING
*******
SURAH IBRAHIM AYAT 27

SURAH IBRAHIM AYAT 27

يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ۖ وَيُضِلُّ 
اللَّهُ الظَّالِمِينَ ۚ وَيَفْعَلُ اللَّهُ مَا يَشَاءُ
Allah meneguhkan (iman) orang-orang yang beriman dengan ucapan yang teguh itu dalam kehidupan di dunia dan di akhirat; dan Allah menyesatkan orang-orang yang zalim dan memperbuat apa yang Dia kehendaki. SURAH IBRAHIM AYAT 27
SURAH AL-ISRA AYAT 22 DAN 23

SURAH AL-ISRA AYAT 22 DAN 23

Allah berfirman. Janganlah engkau mengadakan tuhan yg lain di samping Allah, nanti engkau menjadi tercela dan terhina. Dan Tuhanmu telah memerintahkan agar kamu jgn menyembah selain Dia dan hendaklah berbuat baik kpd ibu bapa. Jika salah saorg di antara keduanya atau kedua duanya sampai berusia lanjut dlm pemeliharaanmu, maka sakali kali jgnlah engkau mengatakan kpd keduanya"ah" dan jgnlah engkau membentak kedua nya, dan ucapkanlah kpd keduanya perkataan yg baik. AYAT 22 DAN 23 SURAH KE 17 AL-ISRA'.

SURAH AL-ISRA AYAT 1

SURAH AL-ISRA AYAT 1

Allah berfirman. Mahasuci Allah, yang telah memperjalankan hamba-Nya(Muhammad) pada malam hari dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa yg telah Kami berkahi sekelilingnya agar Kami perlihatkan kpdnya sebagian tanda tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia Maha Mendengar, Maha Melihat. AYAT PERTAMA SURAH KE 17 AL-ISRA'.

SURAH AN-NAHL AYAT 114 DAN 115

SURAH AN-NAHL AYAT 114 DAN 115

Allah berfirman. Maka makanlah yang halal lagi baik dari razeki yang telah diberikan Allah kepadamu; dan syukurilah nikmat Allah, jika kamu hanya menyembah kepadaNya. Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan atasmu bangkai, darah, daging babi dan(haiwan) yang disembelih dgn menyebut nama selain Allah, tetapi barang siapa terpaksa (memakannya) bukan kerana menginginkan dan tidak pula melampaui batas, maka sungguh, Allah Maha Pengampun, Maha Penyayang. AYAT 114 DAN 115 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AN-NAHL AYAT 102

SURAH AN-NAHL AYAT 102

Allah berfirman. Katakanlah, "Ruhul Queue (Jibril) menurunkan Al-Quran itu dari Tuhanmu dgn kebenaran, untuk meneguhkan (hati) org yg telah beriman, dan menjadikan petunjuk serta kabar gembira bagi org yg berserah diri kpd Allah. AYAT 102 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AN-NAHL AYAT 100

SURAH AN-NAHL AYAT 100

Allah berfirman. Allah membuat perumpamaan seorg hamba sahaya di bawah kekuasaan org lain, yg tidak berdaya berbuat sesuatu, dan seorg yg Kami beri razeki yg baik, lalu dia menginfakkan sebahgian razeki itu secara sembunyi sembunyi dan secara terang terangan. Samakah mereka itu? Segala puji hanya bagi Allah,  tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui. AYAT 100 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AN-NAHL AYAT 63

SURAH AN-NAHL AYAT 63

Allah berfirman. Demi Allah, sungguh Kami telah mengutus rasul rasul kpd umat umat sebelum engkau Muhammad,  tetapi setan menjadikan terasa indah bagi mereka perbuatan mereka yg buruk,sehingga dia setan menjadi pemimpin mereka pada harini dan mereka akan mendapat azab yang sangat pedih. AYAT 63 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AN-NAHL AYAT 50 DAN 51

SURAH AN-NAHL AYAT 50 DAN 51

Allah berfirman. Mereka takut kpd Tuhan yg berkuasa di atas mereka dan melaksanakan apa yg diperintahkan kpd mereka. Dan Allah berfirman, "Janganlah kamu menyembah dua tuhan; hanyalah Dia Tuhan Yang Maha Esa. Maka hendaklah kepada Ku saja kamu takut."  AYAT 50 DAN 51 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AN-NAHL AYAT 27

SURAH AN-NAHL AYAT 27

Allah berfirman. Kemudian Allah menghinakan mereka pada hari kiamat, dan berfirman, "Dimanakah, sekutu sekutu Ku itu yang karena membelanya kamu selalu memusuhi mereka(nabi nabi dan org yg beriman)?"  Orang orang yg diberi ilmu berkata; "Sesungguhñya kehinaan dan azab pada hari ini ditimpakan kpd org yg kafir." AYAT 27 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AN-NAHL AYAT 1 DAN 2

SURAH AN-NAHL AYAT 1 DAN 2

Allah berfirman. Ketetapan Allah pasti dtg, maka jgnlah kamu meminta agar dipercepat dtgnya. Mahasuci Allah dan Mahatinggi Dia dari apa yg mereka persekutukan. Dia menurunkan para malaikat membawa wahyu dgn perintahNya kpd siapa yg Dia kehendaki di antara hamba hamba Nya, dengan berfirman yaitu, "Peringatkanlah hamba hamba Ku, bahwa tidak ada tuhan selain Aku,  maka hendaklah kamu bertakwa kepada Ku." AYAT 1 DAN 2 SURAH KE 16 AN-NAHL.

SURAH AL-HIJR AYAT 91 HINGGA 95

SURAH AL-HIJR AYAT 91 HINGGA 95

Allah berfirman. Iaitu org org yg telah menjadikan Al Quran itu terbagi bagi. Maka demi Tuhanmu, Kami pasti akan menanyai mereka semua, tentang apa yg telah mereka kerjakan dahulu. Maka sampaikanlah Muhammad secara terang terangan segala apa yg diperintahkan kpdmu dan berpalinglah dari org yg musyrik. Sesungguhnya Kami memelihara engkau Muhammad dari kejahatan org yg memperolok olokkan engkau. AYAT 91 HINGGA 95 SURAH KE 15 AL-HIJR.

Hujan

Hujan

Hujan mencurah-curah membasahi bumi,
Kesejukkan mendakapi diri...

Amboi JM

Hujan lebat di bumi kulim ketika ini,
Guruh turut menari...

Teringat bulan lagu Hujan nyanyian Allahyarham Sudirman

Lirik Lagu Hujan

Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi…

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi…
 
SURAH AL-HIJR AYAT 29 HINGGA 35

SURAH AL-HIJR AYAT 29 HINGGA 35

Allah berfirman. Maka apabila Aku telah menyempurnakan (kejadiannya), dan Aku telah meniupkan ruh captain Ku ke dlm nya, maka tunduklah kamu kpdnya dgn bersujud. Maka bersujudlah para malaikat itu semuanya bersama sama, kecuali iblis ia enggan ikut bersama sama para malaikat yg sujud itu. Dia, Allah berfirman, "Wahai iblis! Apa sebabnya kamu tidak sujud bersama mereka?" Ia, iblis berkata, "Aku sekali kali tidak akan sujud kpd manusia yg Engkau telah menciptakan dari tanah liat kering dari lumpur hitam yg di beri bentuk." Allah berfirman, "Kalau begitu keluar dari surga, kerana sesungguhnya kamu terkutuk, dan sesungguhnya kutukan itu tetap menimpamu sampai hari kiamat." AYAT 29 HINGGA 35 SURAH KE 15 AL-HIJR.

SURAH AL-HUR AYAT 1 HINGGA 5

SURAH AL-HUR AYAT 1 HINGGA 5

Alif Lam Ra, Surah ini adalah sebagian dari ayat ayat Kitab yg sempurna yaitu ayat ayat Al Qur'an yg memberi penjelasan. Orang kafir itu kdg kdg nanti di akhirat menginginkan,  sekiranya mereka dahulu di dunia menjdi org muslim. Biarkan mereka di dunia ini mkn dan bersenang senang dan dilalaikan olih angan angan kosong mereka, kelak mereka akan mengetahui akibat perbuatannya. Dan Kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yg ditetapkan baginya. Tiada suatu umat pun yg dpt mendahului ajalnya, dan tidak pula dpt meminta penundaan nya. AYAT PERTAMA SEHINGGA KE LIMA, SURAH KE 15 AL-HUR.

Sayangku - Data

Sayangku - Data

Sayangku, usah kau pergi dari hidupku
Jiwaku, menjadi satu dalam jiwamu
Hatiku, terlalu sayang pada dirimu
Kurela segala walau ditaruh nyawa

Sayangnya padamu, rindumu selalu
Engkau kekasihku, aku kekasihmu
Rindu senyumanmu, rindu suaramu
Itulah cintaku padamu sayangku


Sayangku, usah kau pergi dari hidupku
Jiwaku, menjadi satu dalam jiwamu
Hatiku, terlalu sayang pada dirimu
Kurela segala walau ditaruh nyawa

Sayangnya padamu, rindumu selalu
Engkau kekasihku, aku kekasihmu
Rindu senyumanmu, rindu suaramu
Itulah cintaku padamu sayangku

Aku bersumpah setia walau apa rintangan
Yang menantang akan kujua demimu sayang
Akan kukorban segala gala demimu sayang
Hingga keujung nyawa aku korbankan

kredit : ohlirik
Permata Cinta - Aiman Tino

Permata Cinta - Aiman Tino

Permata Cinta - Aiman Tino

Lihat Diri ini tatap mata ini
Adakah Aku pendusta cintamu
Renungku Disini di dalam hati ini
Adakah Aku insan yang engkau cintai

Mana Kau campakkan hatiku
Hati Yang ku berikan
Padamu kasih
Semua jawapannya ada padaku

Ku disini kan setia
Menunggumu Oh kasihku
Meskipun maut mendatang
Menjemputku

Mengapa Kau pergi dari diri ini
Mengapa Harus kau merelakan aku
Mudahnya Kau melepaskanku oh kasihku
Mudahnya Kau mencari teman penggantiku



Mana Kau campakkan hatiku
Hati Yang ku berikan
Padamu Kasih
Semua Jawapannya ada padaku

Ku Disini kan setia
Menunggumu Oh kasihku
Meskipun Maut mendatang
Menjemputku

Mana Ku campakkan hatimu
Hati Yang kau berikan
Padaku Kasih
Semua Jawapannya ada padamu

Ku Disini kan setia
Menunggumu Oh kasihku
Meskipun Maut mendatang
Menjemputku

KREDIT : ohlirik


SURAH IBRAHIM AYAT 44

SURAH IBRAHIM AYAT 44

Allah berfirman. Dan berikanlah peringatan Muhammad kpd manusia pada hari ketika azab dtg kpd mereka, maka org zalim berkata, "Ya Tuhan kami, berilah kami kesempatan kembali ke dunia walaupun sebentar, niscaya kami akan mematuhi seruan Engkau dan akan mengikuti rasul rasul." Kepada mereka dikatakan,  "Bukankah dahulu di dunia kamu telah bersumpah bahawa sekali kali kamu tidak akan binasa? AYAT 44 SURAH KE 14 IBRAHIM.

Ku Rindu – Super Child

Ku Rindu – Super Child

Termanggu Di jendela hiba
Menanti Saatnya
Menghitung Harinya kembali
Entahkan Bersama

Diminda Setia
Ku Berdiri
Menanti senyuman manismu
Mengapa

Jika malam menghempas segalanya
Lenaku Terjaga
Air mata ini
Mengalir Lesu merindu

Mungkinkah Hadirnya seketika
Menjanji Bahagia
Hilang Perginya tiada rasa
Takdirku Terima

Menanti Cinta
Yang Sempurna
Suci Kekal untuk selamanya

Jika Malam menghempas segalanya
Lenaku Terjaga
Air Mata ini
Mengalir Lesu merindu

Dan Hanya bukan sekadar
Mencari Rahsia kata ini
Ku Menyintaimu selama hayatku mampu
Selamanya Aku

Harap Segala
Cinta Ini kan kembali

SURAH IBRAHIM AYAT 40 HINGGA 43

SURAH IBRAHIM AYAT 40 HINGGA 43

Allah berfirman. Ya Tuhanku, jadikanlah aku dan anak cucuku org yg tetap melaksanakan solat, ya Tuhan kami, perkenanlah doaku. Ya Tuhan Kami, ampunilah aku dan kedua ibu bapaku dan semua org yg beriman pada hari diadakan perhitungan (hari kiamat). " Dan jgnlah engkau mengira, bahawa Allah lengah dari apa yg diperbuat olih org yg zalim. Sesungguhnya Allah menangguhkan mereka sampai hari yg pada waktu itu mata mereka terbeliak, mereka dtg tergesa gesa memenuhi panggilan dgn mengangkat kepalanya, sdg mata mereka tidak berkedip kedip dan hati mereka kosong. AYAT 40 HINGGA 43 SURAH KE 14 IBRAHIM.

SURAH IBRAHIM AYAT 16 HINGGA 18

SURAH IBRAHIM AYAT 16 HINGGA 18

Allah berfirman. Di hadapannya ada neraka Jahanam dan dia akan diberi minuman dgn air nanah. Diteguk teguknya air nanah itu dan dia hampir tidak bisa menelannya dan dtglah bahaya maut kpdnya dari segenap penjuru, tetapi dia tidak juga mati; dan di hadapannya masih ada azab yg berat. Perumpamaan org yg ingkar kpd Tuhannya, perbuatan mereka seperti abu yg ditiup olih angin keras pada suatu hari yg berangin kencang. Mereka tidak kuasa(mendtgkan manfaat) sama sekali dari apa yg telah mereka usahakan di dunia. Yang demikian itu adalah kesesatan yang jauh. AYAT 16 HINGGA 18 SURAH KE 14 IBRAHIM.

SURAH IBRAHIM AYAT 9

SURAH IBRAHIM AYAT 9

Allah berfirman. Apakah belum sampai kpdmu berita org org sebelum kamu iaitu kaum Nuh, 'Ad, Samud, dan org org setelah mereka. Tiada yg mengetahui mereka selain Allah. Rasul rasul telah dtg kpd mereka membawa bukti bukti yg nyata, namun mereka menutupkan tgnnya ke mulutnya kerana kebencian, dan berkata, "Sesungguhnya kami tidak percaya akan bukti bahawa kamu diutus kpd kami, dan kami benar benar dlm keraguan yg menggelisahkan terhadap apa yg kamu serukan kpd kami. "  AYAT 9 SURAH KE 14 IBRAHIM.

Cara Baru Tingkatkan Trafik Ke Blog Anda!! Wajib Lihat!!

Cara Baru Tingkatkan Trafik Ke Blog Anda!! Wajib Lihat!!

Cara Baru Tingkatkan Trafik Ke Blog Anda!! Wajib Lihat!!



Korang cari traffik? Kecewa dengan traffik korang yang sekejap naik sekejap turun, atau tak naik naik tu? Kita sama! Korang mesti kerap cari cara nak menaikkan traffik tu kan. Apa kata sekarang ni kita cuba cara lain pulak. Cara ni bagi Saya memang tak pernah tengok lagi, tapi best!Saya jumpa cara ni kat blog Magrib Aristo , Blog Luna , Blog Putera30 Jom try cara ni! Cara cepat menaikkan traffik blog korang!

p/s : baca entri ni sampai habis dulu sebelum buat
Cara nya begini:
- Tulis posting artikel seperti posting ini, atau copy-paste artikel ini. Kemudian beri tajuk yang menarik.
- Korang hanya cuma perlu meletakkan Link URL di bawah ini untuk artikel yang anda tuliskan dalam blog / web korang.
  1. MSR @Blogger
  2. tengku nizam
  3. mizz shizu
  4. Myself V3 Me &
  5. Blog Hanz
  6. BiMies’s WoRLd
  7. Farah Shafiqah
  8. Qila Razak
  9. CekLa
  10. Miss Yaty
  11. Magrib Menjelma
  12. Bila Luna Berkata Kata
  13. Putera30 Photographer
  14. diariJejakaHangat
  15. #jmbelog

PERATURAN!!!
1. Sebelum korang meletakkan web-web di atas di komuniti Link URL ke posting web / blog korang, sila hapuskan link nombor 1.
2. Selepas itu pindahkan Link no.2 menjadi no.1, yang No.3 jadi No.2, yang No.4 jadi No.3 dan seterusnya.
3. Setelah itu masukkan link korang di urutan bawah (No.15).
***So urutannya jadi mcm nie…
  1. tengku nizam
  2. mizz shizu
  3. Myself V3 Me &
  4. Blog Hanz
  5. BiMies’s WoRLd
  6. Farah Shafiqah
  7. Qila Razak
  8. CekLa
  9. Miss Yaty
  10. Magrib Menjelma
  11. Bila Luna Berkata Kata
  12. Putera30 Photographer
  13. diariJejakaHangat
  14. #jmbelog
  15. Blog Korang Letak Kat Sini !

4. Ingat! Jangan Ubah urutan daftar link itu. Jika setiap blogger mengikuti formula tersebut, maka bakal menghasilkan backlink seperti berikut:
Bila posisi korang pada no.15, jumlah backlink = 1
Posisi no.14, Jumlah backlink = 5
Posisi no.13, Jumlah backlink = 25
Posisi no.12, Jumlah backlink = 125
Posisi no.11, Jumlah backlink = 625
Posisi no.10, Jumlah backlink = 3,125
Posisi no.9, Jumlah backlink = 15,625
Posisi no.8, Jumlah backlink = 78,125
Posisi no.7, Jumlah backlink = 390,625
Posisi no.6, Jumlah backlink = 1,953,125
Posisi no.5, Jumlah backlink = 9,765,625
Posisi no.4, Jumlah backlink = 48,828,125
Posisi no.3, Jumlah backlink = 244,140,625
Posisi no.2, Jumlah backlink = 1,220,703,125
Posisi no.1, Jumlah backlink = 6,103,515,625

Kita sama-sama cuba jaya okk….
Selamat mencuba!!!
***Ingat…jangan menipu…tolong menolong sesama rakan blogger untuk mendapat trafic yang banyak… Pastu Jgn Lupa promote link entry ni.. kt member2 korang.. lagi byk lagi bagus.. kalau sehari promote kat 100 blog mungkin yg buat 10% jer maknenya dalam 10 org yg buat… ingat lagi byk backlink kiter… lagi tinggi rating kiter kat google..

Kredit : AerillHassan
SURAH AR-RAD AYAT 30

SURAH AR-RAD AYAT 30

Allah berfirman.  Demikianlah,  Kami telah mengutus engkau Muhammad kpd suatu umat yg sungguh sebelumnya telah berlalu beberapa umat, agar engkau bacakan kpd mereka Al Quran yg Kami wahyukan kpdmu,  padahal mereka ingkar kpd Tuhan Yang Maha Pengasih. Katakanlah, "Dia Tuhanku,  tiada tuhan selain Dia; hanya kpd Nya aku bertawakal dan hanya kpd Nya aku bertobat. "  AYAT 30 SURAH KE 13 AR RA'D.

Menatap Dalam Mimpi - Dato Siti Nurhaliza

Menatap Dalam Mimpi - Dato Siti Nurhaliza

Aku masih memelukmu kemas
Aku masih mendengarmu jelas
Mata ini melihatmu
Hati ini merasakan
Namun semua hanyalah ilusi

Jangan sedarkan aku
Biar ku anggap kau ada
Meski hanya mimpi
Kerna ku tak sanggup hidup
Tanpamu kekasih

Andai mataku ini masih
Rindu menatap dia
Kembalikanlah
Dirinya di dalam mimpi-mimpi
Hadirkannya biar sekelipan mata

Sayang meski kau telah jauh
Hilang dari pandanganku hilang
Wajah paling kurindukan
Tetap kekal di hatiku
Walau kita tak lagi bersama

Jangan sedarkan aku
Biar ku anggap kau ada
Meski hanya mimpi
Kerna ku tak sanggup hidup
Tanpamu kekasih

Andai mataku ini masih
Rindu menatap dia
Kembalikanlah
Dirinya di dalam mimpi-mimpi
Hadirkannya biar sekelipan
Mataku yang telah dilenakan
Mendekatkan kita

Jangan sedarkan aku
Biar ku anggap kau ada
Meski hanya mimpi
Kerna ku tak sanggup hidup
Tanpamu kekasih

Andai mataku ini masih
Rindu menatap dia
Kembalikanlah
Dirinya di dalam mimpi-mimpi
Hadirkannya biar sekelipan mata



SURAH AR-RAD AYAT 16

SURAH AR-RAD AYAT 16

Katakanlah Muhammad, "Siapakah Tuhan langit dan bumi?" Katakanlah, Allah. " Katakanlah, "Pantaskah kamu mengambil pelindung pelindung selain Allah, padahal mereka tidak kuasa mendtgkan manfaat maupun menolak mudarat bagi dirinya sendiri?" Katakanlah, "Samakah org yg buta dgn yg dpt melibat? Atau samakah yg gelap dgn yg terang? Apakah mereka menjadikan sekutu sekutu bagi Allah yg dpt menciptakan seperti ciptaan Nya sehingga kedua ciptaan itu serupa menurut pandangan mereka?" Katakanlah, "Allah adalah Pencipta segala sesuatu dan Dia Tuhan Yang Maha Esa, Mahaperkasa. " AYAT 16 SURAH KE 13 AR RA'D.

Sedalam Dalam Rindu - Tajul

Sedalam Dalam Rindu - Tajul

Bila kau hadir di dalam diriku
Indahnya bagai irama dan lagu
Bila kau jauh terasa merindu
Wajahmu terbayang di hatiku

Biarpun engkau jauh di mataku
Serasa bagai purnama merindu
Begitu sedalam dalam cintaku
Sayangnya pada dirimu

Sungguh ku terasa pilu dan sayu
Bila kau berjauhan dariku
Namun kau yang bertahta di hatiku
Jangan kau pergi meninggalkan diriku

Hanya kau yang tersemat di jiwaku
Hanya kau yang sentiasa di hatiku
Cuma kau yang ku harapkan selalu
Moga kau terus merasa merindu

Tiada lagi ku berasa sangsi
Walaupun tanpa dirimu di sisi
Cukup sekadar diriku di uji
Namun kau tetap di hati

Sungguh ku terasa pilu dan sayu
Bila kau berjauhan dariku
Namun kau yang bertahta di hatiku
Jangan kau pergi meninggalkan diriku

Hanya kau yang tersemat di jiwaku
Hanya kau yang sentiasa di hatiku
Cuma kau yang ku harapkan selalu
Moga kau terus merasa merindu

Tiada lagi ku berasa sangsi
Walaupun tanpa dirimu di sisi
Cukup sekadar diriku di uji
Namun kau tetap di hati 

SURAH AR-RAD AYAT 2

SURAH AR-RAD AYAT 2

Allah berfirman. Allah meninggikan langit tanpa tiang sebagaimana yg kamu lihat, kemudian Dia bersemayam di atas'Arsy, Dia menundukkan matahari dan bulan; masing masing beredar menurut waktu yg telah ditetapkan dan ditentukan. Dia mengatur urusan makluk Nya, dan menjelaskan tanda tanda kebesaran Nya, agar kamu yakin akan pertemuan dgn Tuhanmu. AYAT KE 2 SURAH 13 AR RA'D.
SURAH YUSUF AYAT 100

SURAH YUSUF AYAT 100

Allah berfirman . Yusof menaikkan kedua org tuanya ke atas singgahsana. Dan mereka semua tunduk bersujud kpdnya(Yusof). Dan dia(Yusof) berkata, "Wahai ayahku! Inilah takwil mimpiku yg dahulu itu. Dan sesungguhnya Tuhanku telah menjadikannya kenyataan. Sesungguhnya Tuhanku telah berbuat baik kpdku, ketika Dia membebaskan aku dari penjara dan ketika membawa kamu dari dusun, setelah setan merusak hubungan antara aku dgn saudara saudaraku. Sungguh, Tuhanku Mahalembut terhadap apa yg Dia kehendaki. Sungguh, Dia Yang Maha Mengetahui, Mahabijaksana. AYAT100 SURAH KE 12 YUSUF.