Pages

Ogos 22, 2024

Resepi PES

 Buat sahabat-sahabat yang bertanya,

Di sini saya kongsikan RESEPI PES .


Boleh diubah suai ikut selera keluarga masing-masing. Yang suka pedas, boleh tambah lagi cilinya. Family saya tak suka pedas.. Jadi, saya kurangkan. Contoh nak buat sambal, cili kering tu saya rebus dan buang biji dulu sebelum kisar. Dan petua mak saya nak bg biji cili cepat hancur, masa kisar tu letak minyak masak sikit.

Boleh cuba satu resepi dulu..kemudian, ambil 2 senduk pes masak untuk makan berbuka puasa. Yg selebihnya, masukkan dalam bekas dan simpan. Kan dah dapat 1 pes.. ๐Ÿ˜„

Alhamdulillah.. Esok cuba yg lain pulak..

Bila masak dari hati, kita kan rasa happy.

Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Selamat mencuba, dan


Resepi pes ini diolah dari resepi asal.

Kredit :

Awien Ariff

Asrimah Bakri

Miya Aira

Bonda tercinta, Hapsah Abdullah

Sumber : Siti Aminah Muhamad Subrib









Menu Kampung Group (MKG)

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!