Pages

Oktober 12, 2022

NAK LINDUNGI DIRI DARI PENYAKIT SEPERTI KANSER,KENCING MANIS,DARAH TINGGI,STROK DAN BANYAK LAGI PENYAKIT BERBAHAYA?

بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيم
آمين آمين آمين يارب العالمين 🤲
*اللّٰهم صَلِّ عَلَی سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلَی آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدﷺ*

NAK LINDUNGI DIRI DARI PENYAKIT SEPERTI KANSER,KENCING MANIS,DARAH TINGGI,STROK DAN BANYAK LAGI PENYAKIT BERBAHAYA?

Jom amalkan doa ni. Lagi satu pemakanan pun perlu dijaga juga.

Dibaca 3x (Selepas Subuh dan selepas Asar) :
 
اَللَّهُمَّ عَافِنِيْ فِيْ بَدَنِيْ، اَللَّهُمَّ عَافِنِيْ فِيْ سَمْعِيْ، اَللَّهُمَّ عَافِنِيْ فِيْ بَصَرِيْ، لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ. اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْكُفْرِ وَالْفَقْرِ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ، لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ
  
Maksudnya:-
“Ya Allah! Selamatkan tubuhku (dari penyakit yang tidak aku inginkan). Ya Allah, selamatkan pendengaranku (dari penyakit, dari maksiat, atau dari apa-apa yang tidak aku inginkan). Ya Allah, selamatkan penglihatanku (dari penyakit, dari maksiat, atau dari apa-apa yang tidak aku inginkan). Tidak ada ilah (yang berhak diibadahi dengan benar) kecuali Engkau. Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari kekufurandankefakiran. Dan aku berlindung kepada-Mu dari siksa kubur. Tidak ada ilah (yang berhak diibadahi dengan benar) kecuali Engkau.”
 
~ Hr. Al-Bukhari dalam al-Adabul Mufrad no. 701, Abu Dawud no. 5090

Alhamdulillah 



0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!