Pages

Februari 26, 2018

Tutorial: Tips asas Google Adsense


 Tips asas Google Adsense

Golongan yang digelar blogger tentu biasa dengan Google Adsense. Dari sinilah ramai blogger bertindak untuk memahami cara buat duit google adsense yang menghasilkan wang secara pasif. Bila mengunjungi blog tentu kita pernah terlihat iklan paparan daripada Google.Tapi persoalan adakah semudah yang disangka? Ya dan tidak. Bagi blog mempunyai artikel berkualiti memang sesuatu yang mudah. Sebabnya mempunyai reputasi trafik pengunjung yang tinggi juga memainkan peranan yang sangat penting selain perkara-perkara lain yang akan saya bincangkan dalam topik yang lain.

Apa yang akan saya bincangkan dalam post ini? Tentunya pembaca di kalangan kita ada yang baru, tahu dan tidak tahu apa sebenarnya adsense. Topik menarik sering diutarakan apa, mengapa dan bagaimana mula adsense seterusnya menerima satu pendapatan sampingan secara pasif di internet dengan cara buat duit dengan google adsense.
Banyak bukti di internet menggunakan adsense sebagai pendapatan sampingan. Artikel kali ini adalah artikel santai seterusnya cara untuk mendapatkan keuntungan yang lebih banyak apabila kita menggunakan kaedah-kaedah yang boleh memaksimumkan pendapatan yang lebih tinggi. Proses ini memerlukan satu kesabaran.

Kita mula dengan perkara asas apa, mengapa dan bagaimana untuk mula adsense. Insya Allah kita akan bincangkan juga perkara lain cara untuk mendapatkan kelulusan adsense serta cara meningkatkan bayaran kepada kita setelah mengetahui cara buat duit dengan google adsense. Untuk kali ini, saya akan share asas adsense. Setiap permulaan perlu pengetahuan yang mudah. Oleh itu post ini penting bagi blogger yang ingin mula dari awal adsense. 3 tips dan asas Google Adsense.

Apa itu Google AdSense?

Google adsense merupakan satu program adversiting network dengan paparan iklan dalam blog atau website berdasarkan satu kata kunci carian pengguna internet. Dengan cara yang betul, tidak mustahil bagi yang minat yang tinggi mendapatkan duit daripada blog kita. Secara asasnya mudah paparkan iklan-iklan di blog atau website kita. Apa yang perlu adalah mematuhi polisi-polisi ketat yang telah ditentulan oleh Google Adsense

Mengapa perlu sertai Google AdSense? 

Google Adsense merupakan satu PPC terbaik setakat mana-mana program lain yang pernah saya sertai. Adsense ini adalah percuma malah memaparkan iklan-iklan yang berkualiti. Sebab itu saya katakan Google Adsense adalah program terbaik setakat ini. Mudah untuk sertai program Google Adsense dan tentunya menghasilkan wang kepada blogger yang telah mendaftar. Kelulusan menyertainya bergantung penilaian daripada pihak Google Adsense yang merujuk kandungan artikel dibuat oleh blogger. Bila kelulusan ini boleh diperolehi? Setelah penilainan dibuat, kelulusan mungkin berdasaran niche yang sesuai. Mungkin boleh memakan masa 6 bulan setelah sesuatu blog dicipta. Tapi tidak mustahil juga dengan 10 artikel blog tersebut boleh kita boleh mendapat kelulusan daripada Google Adsense. Bolehlah kita mula menjana wang melalui pengiklanan. Untuk permulaan bina blog dahulu. Mohon sertai Adsense. Post artikel. Post lagi artikel sehingga blog tersebut berjaya mendapat kelulusan untuk memaparkan iklan di blog tersebut. Tapi biasanya blog baru memang susah untuk mendapat pengiklanan tersebut. Tempoh ini memerlukan kesabaran. Sentiasa kemas kini blog sehingga berjaya mendapat kepercayaan daripada Google Adsense. 

Bagaimana Google AdSense berfungsi? 

Google Adsense berfungsi dengan mudah. Asasnya setiap pengiklan produk dan perkhimatan perlu membayar fee untuk memaparkan iklan di blog-blog seluruh dunia. Mereka menggunakan kaedah mensasarkan kata kunci, demografi dan umur pembaca. Kaedah ini digunakan melalui penyertaan mereka dalam program Google Adwords untuk mengiklankan produk dan perkhidmatan mereka. Seterusnya setiap blog yang berdaftar dengan Adsense akan memaparkan iklan-iklan tersebut yang mengikut niche tertentu yang akan ditentukan oleh Google. Dari iklan-iklan ini, blogger boleh menghasilkan pendapatan secara pasif. Bersedia sertai Google adsense?.

Siapa boleh memohon untuk Google AdSense? 
Sudah memiliki google akaun dan membina blog atau website? Jika sudah, kita boleh memohon Google Adsense. Setiap blogger boleh memohon untuk menyertainya. Jika belum memohon, mohonlah sekarang cuma kelulusan tersebut bergantung kepada kualiti kandungan artikel blog kita. Proses permohonan Google Adsense adalah percuma selagi kita memenuhi syarat mininum yangvtelah ditetapkan dalam polisi-polisi yang telah ditentukan. Saya galakkan kita menggunakan Bahasa Ingggeris atau oleh juga menggunakan Bahasa Melayu. Kita juga adalah golongan berusia 18 tahun ke atas. Pastikan juga kandungan artikel kita adalah baru dan bukannya artikel copy paste. Tapi tidak mustahil juga golongan berumur 18 tahun ke bawah boleh memohon sertai program ini dengan kebenaran ibu bapa. Terdapat keperluan lain untuk mendapatkan kelulusan program ini. Nanti kita bincang secara terperinci.

Cara Memohon Google AdSense? 
Seperti sebelum ini yang telah dijelaskan sebelum ini, memohon Google Adsense adalah mudah dan percuma. Kita hanya perlu mempunyai kandungan artikel dan mempunyai akaun berdaftar dengan Google. Akhirnya cara untuk menerima bayaran atas pengiklanan dalam blog kita. Untuk permulaan bina dahulu kandungan dalam blog seperti apa yang sedang saya lakukan ini dengan membuat artikel pengenalan kepada Google Adsense seterusnya memahami cara buat duit dengan google adsense.

Kredit : http://www.zulyakub.com/

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!