Pages

September 17, 2018

M.O.X MISI OPERASI X, AKAN DATANG ...

M.O.X MISI OPERASI X, AKAN DATANG ...


Don Pedro telah direkrut dan dilatih menjadi ejen rahsia persekutuan setelah M.O.X tiada pilihan lain dalam mencari ejen perisik rahsia yang baru dengan keupayaan mengendali senjata canggih dan kebolehan semulajadi.

Segalanya bermula apabila misi ejen-ejen risikan rahsia M.O.X sebelum ini telah hilang tanpa dikesan atau terkorban gara-gara ancaman dari sebuah organisasi haram yang sering mengancam keselamatan dan kestabilan dunia Organisasi yang menggelarkan diri mereka sebagai KFR13.

M.O.X adalah sebuah badan yang diketuai dan diasaskan oleh datuknya iaitu Jeneral Ahmad Ambon, seorang bekas ejen perisik yang terkenal dan amat digeruni serta dihormati kawan dan lawan satu ketika dahulu.Manakala KFR13 pula diketuai oleh Komander Moshie yang menjalankan aktiviti haram dan mempunyai kaitan dengan pertubuhan pengganas antarabangsa yang berpengkalan di Israel dan sering melakukan pelbagai ancaman kepada kestabilan dunia. Beroperasi secara rahsia yang lengkap dengan makmal penyelidikan dan peralatan senjata pemusnah yang canggih.

Modus operandi Komander Moshie ingin menjadikan kestabilan dunia ini huru hara dengan malapetaka ciptaan mereka melalui senjata pemusnah luar biasa yang mereka cipta. Senjata yang mampu menghasilkan kesan gempa bumi, Tsunami , taufan dan letusan gunung berapi.Matlamat utamanya adalah untuk menguasai dunia dengan cara menjatuhkan ekonomi setiap negara di dunia . Semasa melaksanakan misi rahsia ini di Thailand, Don Pedro telah Berjaya menyelamatkan seorang penuntut Malaysia( Martias) yang berjaya menggodam maklumat perancangan organisasi KFR13 dan formula senjata KFR13 . Dan semenjak itu Ejen ejen KFR13 sering mengekori Don Pedro untuk menghapuskan bukti dan cubaan membunuhnya sehingga ke beberapa negara termasuk Thailand, Malaysia, India, Korea dan Israel. Don Pedro cuba mencari jalan bagaimana untuk memusnah dan menggagalkan senjata KFR13 dan niat jahat mereka.

Pengarah : Zulkeflie M Osman
Pelakon : Ebi Kornelis, Tya Ariffin, Radhi Khalid, Zaidi Omar, Jeff Omar, Shareeta Selvaraj
Terbitan : Wallworld Pictures Sdn. Bhd

DON PEDRO menyedari Ejen ejen KFR13 sering mengekorinya dan segala maklumat yang dia perolehi telah dilaporkan kepada Ketua Perisik Persekutuan di Malaysia, Mr M. MR. M membantu DON PEDRO dalam usaha menggagalkan perancangan Komander Moshie demi menyelamatkan keselamatan dan kestabilan dunia. DON PEDRO telah dilengkapkannya dengan pelbagai senjata senjata baru yang canggih hasil rekaan Prof. Q. Satu demi satu cabaran yang dihadapi oleh DON PEDRO. Berbagai penyamaran telah dilakukannya dalam usaha untuk meghapuskan organisasi KFR13.
Semasa di Jordan Don Pedro telah di tangkap oleh ejen-ejen KFR13 tetapi dia berjaya melepaskan diri bersama Zeera ( cucu kepada pencipta teknologi senjata satelit Mr Tippu ). Tetapi ketika berada di Alaska sekali lagi Don Pedro berjaya di tangkap dan apa yang amat memeranjatkan dirinya bila mendapati bekas kekasihnya (Fifi) yang sebelum ini dianggapnya telah terkorban adalah pengintip dan kekasih Komander Moshie.

Dengan segala kemahiran dan kepakaran yang di miliki akhirnya Don Pedro Berjaya menewaskan Komander Moshie dan memusnahkan markas operasi kawalan senjata pemusnah organisasi KFR 13 . Manakala Mr M pula berjaya meletupkan Senjata Satelit pemusnah di angkasa dengan senjata milik kerajaan Malaysia yang di panggil ’Jebat M1’ hanya beberapa jam sebelum wilayah Asia tenggara dan Malaysia dimusnahkan oleh penganas KFR13. _ WALLWORLDPICTURES

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!