Pages

September 16, 2018

Word 41 #CeritaKita

Word 41 #CeritaKita


Kelahiran Tak Diduga - #CeritaKita

Detik-detik cemas kelahiran bayi di dalam kereta dilalui oleh Krew Stesen PETRONAS Behrang 2020, Perak pada tahun 2016. Ketika itu Nurul Hawa Mohd Sanif yang sarat mengandung berada dalam perjalanan ke Hospital Tanjung Malim bersama kakaknya.
Namun stesen PETRONAS Behrang 2020 akhirnya menjadi lokasi kelahiran anak kedua Nurul Hawa. Krew PETRONAS berjaya menangani situasi kecemasan itu dengan baik sungguhpun berhadapan dengan keadaan yang genting membabitkan nyawa ibu dan anak.
Peristiwa ini mengeratkan hubungan kekeluargaan antara Nurul Hawa dan Krew PETRONAS, juga turut menyerlahkan jiwa tulen rakyat Malaysia yang sedia membantu dalam apa jua keadaan.


Ibarat Keluarga Sendiri - #CeritaKita

Stesen PETRONAS Taman Maluri, di Cheras, Kuala Lumpur menjadi lokasi tumpuan kanak-kanak sekolah menunggu ibu bapa setelah tamat waktu sekolah. Kebanyakan kanak-kanak ini serta ibu bapa mereka dikenali oleh Krew PETRONAS Taman Maluri dan ini menimbulkan rasa percaya di pihak ibu bapa dan sikap prihatin di kalangan Krew PETRONAS.
Stesen ini menyediakan persekitaran yang selamat dan selesa di samping Krew PETRONAS yang sentiasa memantau pergerakan kanak-kanak ini kerana mereka ibarat ahli keluarga sendiri. Ini menjadi contoh baik bagaimana rakyat Malaysia bersatu hati memelihara keharmonian komuniti setempat.

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!