Pages

Mei 26, 2019

John Wick 3 merampas takhta kutipan pecah panggung mengatasi Avengers : Endgame

John Wick 3 merampas takhta kutipan pecah panggung mengatasi Avengers : Endgame

Keanu Reeve sekali lagi membuktikan dirinya boleh mengatasi sesiapa sahaja, termasuk sekumpulan adiwira paling hebat bergelar Avengers.

Setelah tiga minggu mengungguli tempat pertama dalam carta di Amerika Syarikat, filem adiwira Avengers: Endgame akhirnya tumpas di tangan Keanu Reeves apabila tempatnya digantikan dengan filem penuh aksi, John Wick 3: Parabellum dalam carta pecah panggung di Amerika Syarikat.

Lionsgate

Dengan kutipan mingguan terbaru pada minggu pertama pembukaan bermula 19 Mei, John Wick 3: Parabellum berjaya mendahului carta dengan kutipan sebanyak USD57 juta (RM239 juta) di Amerika Syarikat dan Kanada yang jauh meninggalkan Avengers: Endgame dengan kutipan sebanyak USD29.4 juta (RM123 juta)

Kutipan John Wick 3: Parabellum di hari pertama tayangan yang sudah mencecah USD57 juta membuktikan bahawa sekuel kepada filem John Wick 1 (2014) dan John Wick 2 (2017) ini sememangnya dinantikan oleh ramai peminatnya.

Manakala pada tayangan global, filem John Wick 3: Parabellum berjaya mengutip USD36 juta (RM151 juta) menjadikan jumlah kutipan secara keseluruhan pada hari pertama ialah USD93 juta (RM389 juta).

Lionsgate

Filem John Wick 3 : Parabellum menjejaki watak Keanu Reeves si bekas pembunuh upahan tanpa akses kepada hampir semua sumber bawah tanahnya, dalam perjalanan keluar dari New York dan pembunuh upahan selepas tawaran $14 juta dikeluarkan untuk kepalanya. John Wick mempunyai sedikit peluang untuk menarik nafas dalam filem ini, dan seperti biasa, sama ada dia berada di New York atau Maghribi, jejak mayat ditinggalkan di belakangnya.

Tetapi boleh dikatakan kejutan terbesar dalam John Wick 3 adalah penentuan di New York di mana The Continental telah berpaling tadah selepas pemiliknya Winston lakonan Ian McShane, bertindak mempersembahkannya kepada The High Table.

Lionsgate

Untuk kekal dalam organisasi, Winston telah menembak John sehingga dia jatuh dari bumbung The Continental. John bernasib baik kerana telah diselamatkan oleh The Bowery King, yang sedang marah dan mengisytiharkan perang ke atas The High Table. Tidak mengejutkan apabila John Wick telah bersetuju untuk bekerjasama.

Tonton sendiri filem penuh aksi mendebarkan ini untuk mengetahui kesudahannya di pawagam berdekatan anda.

Lionsgate Movies/YouTube

Sumber : Lionsgate Movies/YouTube , Elite Readers

Kredit : Era Baru

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!