Pages

Mei 11, 2019

Word 161

Word 161

KITA YANG TERLENA

Benar, dunia ini jika dipandang dgn mata yg sepasang ini,cukup indah .Tidak mnghairankan jika kita lihat ramai manusia yg terleka mngejar dunia.

     Terkadang kita melihat sekumpulan org muda yg begitu ashik mngejar dunia.Tidak kurang pula terkadang kita lihat org tua yg begitu rakus mngejar dunia.

       Tanpa mngira jantina , lelaki atau wanita , semuanya mngejar dunia .Bagi pecinta dunia ,tidak ada apa2 yg beraja dibenaknya melainkan dunia.

       Apabila celik mata ,yg difikirkannya dunia.Apabila hendak tutup mata pun, masih lgi mmikirkan perkara yg akan dilakukan esok utk dunia.

   Benar, kita tidak dpt dipisahkan dgn dunia.Bukankah skrg ini kita sedang hidup di dunia?.

        Jika kita tidak fikir dunia , apa ertinya hidup ini?... Namun ,sedarkah kita, kita bukan hanya ditakdirkan utk hidup di dunia ini sahaja , kita juga ditakdirkan utk hidup di akhirat sana.

   Benar,jasad kita berada di dunia , tetapi hidup di dunia ini merupakan serampang 2 mata . Hidup di sini adalah utk kesenangan di sini dan di sana .Pelik bukan?..Jasad di sini tapi digunakan utk di sini dan di sana.

     Ada org yg beranggapan ,hidupnya hanya utk dunia,maka seluruh tenaganya di curahkan utk dunia . Seluruh masanya di peruntukan utk dunia.Seluruh fikirannya dikerah utk dunia.

  Tidakkah dia tahu ,dia juga perlu mmperuntukan masa utk akhiratnya...

#facebook

1 comments:

PeRdU cINta berkata...

Moga segera Tuhan kejutkan kita daripada lena yang panjang dek dunia sementara.

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!