Pages

Oktober 13, 2018

Perasa hancing

BEIJING: Seorang lelaki trauma selepas terminum air kencing dari botol minuman yang disediakan percuma kepada penumpang ketika menaiki sebuah teksi di China, baru-baru ini.
Beijing News melaporkan, lelaki itu yang dikenali sebagai Sun dan tiga rakannya menaiki teksi versi Grab di China, Didi, di daerah Putuo di Shanghai, malam Selasa lalu.
Sun berkata, ketika berada dalam kereta, dia mengambil satu botol minuman yang disediakan percuma untuk penumpang tetapi mendapati penutupnya sudah terbuka.
“Saya bertanya kepada pemandu dan dia berkata, mungkin penumpang lain membuka penutup minuman berkenaan tetapi tidak meminumnya kerana air masih penuh.
“Apabila meminumnya saya terus memuntahkan air itu kerana berbau dan rasa seperti air kencing,” katanya.
Menurutnya, pemandu itu menafikan air kencing dalam botol itu adalah miliknya dan dia merayu serta meminta maaf kerana bimbang dibuang kerja.
“Pemandu itu menjadi tidak tentu arah dan asyik meminta maaf serta memukul dirinya sendiri. Dia juga menawarkan wang sebagai ganti rugi,” jelas Sun.
Lelaki itu kemudian membuat laporan polis dan turut membuat laporan kepada Didi Chuxing.
Jurucakap Didi Chuxing mengesahkan kejadian itu dan memberitahu, pemandu berkenaan kini digantung tugas.
Syarikat itu juga mengesahkan bahawa air kencing dalam botol minuman berkenaan adalah milik pemandu terbabit.
Menurutnya, pemandu itu menggunakan botol air berkenaan untuk membuang air ketika memandu kerana dia tidak sempat berhenti untuk mencari tandas.
“Pemandu itu meletakkan semula botol itu di tempat asal dan terlupa mengenainya sebelum air itu diminum penumpang malang berkenaan,” jelasnya. _ sumber

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!