Pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak,Rakan Baik Cerita Detik Akhir Arwah Zahir ~ #JMBELOG Pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak,Rakan Baik Cerita Detik Akhir Arwah Zahir - #JMBELOG Pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak,Rakan Baik Cerita Detik Akhir Arwah Zahir - #JMBELOG

- at September 05, 2019 : Home » AKU » Pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak,Rakan Baik Cerita Detik Akhir Arwah Zahir

Pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak,Rakan Baik Cerita Detik Akhir Arwah Zahir

Pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak,Rakan Baik Cerita Detik Akhir Arwah  Zahir

Pilunya apabila bayi 6 bulan tidak lagi merasa pelukan si ayah.
Malah empat adik beradik yang lain juga tidak akan lagi merasa kasih sayang seorang bapa apabila ayah mereka telah terkorban semasa dalam tugas.

Isteri Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya, sebak dan reda dengan pemergian suaminya dalam insiden di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu di Sabah pagi semalam. Ia satu kehilangan yang tidak disangka-sangka.

Gambar kenangan Nourshafinar Harun bersama Allahyarham pada sambutan Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini.

SEMPAT TATAP FOTO TERAKHIR SUAMI

Nour Shafinar, 31 sempat menatap foto yang dihantar buat kali terakhir oleh suami yang dirakam ketika sedang bersarapan sebelum sesi demonstrasi berlangsung di kem tentera itu.

“Suami pergi ke sana pada dijangka balik esok (hari ini). Dia hantar WhatsApp kepada saya gambar dia tengah makan dan bersiap sedia untuk pergi latihan. Waktu tu saya tidak dapat bercakap lama dengannya.

TERAKHIR BERTEMU SEMINGGU LALU

Menurut Nour, pertemuan terakhir dengan suami tercinta adalah semasa dia menghantar Allahyarham, Mejar Zahir ke lapangan terbang untuk tugasan ini.

“Saya terima berita ini daripada kawan-kawan, mereka sahkan arwah telah meninggal dunia. Kali terakhir saya berjumpa dengannya lebih kurang seminggu yang lalu sewaktu menghantarnya ke lapangan terbang untuk ke Sabah,” luahnya Nour Shafinar.

PERGINYA TERLALU AWAL, ANAK BARU 6 BULAN

Menurut Nourshafinar, dalam keadaan anaknya yang baru berusia enam bulan, dia merasakan ini dugaan berat buat mereka.

“Anak kami baru saja berusia enam bulan, saya sangat-sangat tak sangka bapanya pergi terlalu awal,” luahnya.

SUAMI, BAPA PENYAYANG & PERFECT UNTUK KAMI

Allahyarham meninggalkan Nourshafinar dengan seorang anak lelaki dan empat orang anak hasil daripada perkahwinan sebelum ini.

“Saya redha dengan pemergian dia dalam pakaian dan uniform kerja dia. Seorang bapa yang sangat penyayang memang perfect untuk anak-anak dan isteri, sepanjang perkahwinan saya memang tidak satu pun salah daripada dia.” kata Nour menggambarkan keperibadian Allahyarham suaminya.

PENEMBAK TEPAT & MINAT KETENTERAAN

Nour Shafinar turut menceritakan tentang minat Allahyarham dalam ketenteraan dan turut menyuarakan apa tindakan selanjutnya daripada pihak tentera selepas kejadian ini.

“Saya hendak tahu juga apa tindakan seterusnya yang pihak tentera akan buat, tapi saya tahu Allahyarham meninggal dunia ketika dalam latihan sebab dalam kerja dia. Suami saya memang minat tentera dia juga seorang sharp shooter, minat dia memang menembak dalam ketenteraan,” katanya.

MENINGGAL DUNIA SELEPAS TERTEMBAK

Allahyarham yang merupakan seorang pegawai komando dari 11 Gerup Gerak Khas (11 GGK) meninggal dunia selepas dikatakan terkena tembakan senjata jenis M4 semasa demonstrasi di Kem Lok Kawi.

Menurut sumber, Allahyarham Mejar Zahir Armaya yang merupakan anak pelakon, AR Badul menghembuskan nafas terakhir di Hospital Queen Elizabeth pada pukul 9.30 pagi.

Katanya, Allahyarham bertugas di Kem Sungai Udang, Melaka dikatakan terkena tembakan dalam demonstrasi melibatkan pasukan khas itu sempena paluan berundur Markas 5 Briged.

Sumber: utusan.com.my & Astro Awani

Apabila semangat itu meninggal dunia, seorang  kapten pasukan, Kapten Amar Ab Aziz,  berkongsi detik-detik yang menyedihkan dari kawan terbaik semangat yang sedang dilalui ketika ia runtuh semasa kejadian.
Saya dengan semangat di sebelahnya semasa kejadian 
Seperti yang diumumkan, apabila kejadian itu berlaku, mangsa yang memakai topeng dan baju peluru telah melakukan tembakan pertama di tentera.
Walau bagaimanapun, malangnya dia dilanda tembakan dari tentera dari jarak dekat. Kemeja peluru yang dia pakai tidak tahan menembak dan dia sangat sedih.
Jadi, apabila dia jatuh akibat penembakan itu, kawan semangat itu menjelaskan bahawa semangat itu tidak bergelut dengan kesakitan.
Tangannya terasa sakit. Tu la KOMANDO, tidak ada satu pun kata yang menyakitkan dari mulut semangat. "
Beliau menambah, semasa tempoh sibuk, orang SG untuk bantuan pertolongan berhampiran roh, dia berbisik di dekat telinga roh, selagi roh yang dipanggil Allahuakhbar. Sehingga dia meninggal dunia dalam ambulans.
Apabila dia pergi ke hospital untuk berada di sisi roh, dia berasa tersentuh dan sebak kerana peluang untuk melihat keadaan semangat untuk kali terakhir.
Wajah tersenyum, jelas, ada sedikit peluh, wajah cantik, ada air di bawah mata. Saya berkata bahawa dia adalah tanda seseorang yang meninggal dunia. Di Sha Allah. "
Pada masa lalu, dia memegang kaki roh, mencium tangannya, dan bercakap dengan roh tentang masa 'kedatangan'nya juga. Lebih menyentuh lagi apabila mereka berseronok malam tadi.
"Terima kasih kerana membeli-belah, saya menarik teh malam tadi. Saya menangis tidak berhenti. Kerana saya fikir kita telah berhenti membuat spekulasi, kerana bukti bahawa roh orang baik telah ditunjuk oleh Tuhan. "
"Di Sha Allah sesungguhnya keberangkatan roh yang menyedihkan Tetapi cara Tuhan menyambut roh saya telah muncul"
Perkongsian dari rakan Allahyarham Mejar Mohd Zahir bin Armaya
👇

"Izinkan aku kongsi cerita aku dengan Arwah tadi dan apa yg aku tgk dah terbukti kebesaran Allah utk Arwah.

Aku ada dengan arwah sebelah dia masa kejadian.
View image on Twitter
Tangan dia ketar2 tahan sakit. Tu la KOMANDO, sikit pun tak tekeluar perkataan aduh sakit dari mulut Arwah.

Masa tengah sibuk, org Sg bagi first aid dkt arwah aku dan bisik dkt telinga Arwah, sebilang masa arwah sebut Allahuakhbar. Sampai la Arwah naik ambulans.
See Amar Aziz's other Tweets
Tangan dia ketar2 tahan sakit. Tu la KOMANDO, sikit pun tak tekeluar perkataan aduh sakit dari mulut Arwah.
Masa tengah sibuk, org Sg bagi first aid dkt arwah aku dan bisik dkt telinga Arwah, sebilang masa arwah sebut Allahuakhbar. Sampai la Arwah naik ambulans.
Aku pi tgk dkt Hospital masa Arwah dah tak dak sbb ikut PTD jadi boleh masuk sampai ke dalam. Apa yang aku tgk subhanallah.

Muka senyum, jernih, ada peluh-peluh sikit, muka terletak elok, ada air bertakung dalam mata. Aku Igt balik itu la tanda org yang mati Syahid.
See Amar Aziz's other Tweets
In Sha Allah.

Aku pegang kaki arwah, aku cium tangan dia, aku cakap Skot masa hang dah habis, masa aku tak tau bila. Terima kasih belanja aku teh tarik semalam. Aku menangis tak berhenti.
Sbb tu aku rasa kita kena berhenti buat spekulasi, sbb bukti yang arwah org baik dah Allah tunjuk.
Kesilapan ka apa ka bukan kerja kita nak tentukan. Semua kerja Allah.

In Sha Allah memang pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak.
See Amar Aziz's other Tweets
Sbb tu aku rasa kita kena berhenti buat spekulasi, sbb bukti yang arwah org baik dah Allah tunjuk.
Kesilapan ka apa ka bukan kerja kita nak tentukan. Semua kerja Allah.

In Sha Allah memang pemergian arwah menyedihkan Tapi cara Allah sambut arwah aku dah nampak.
Jom kami berdoa kepada roh dan keluarga, semoga Tuhan memberkati anda sentiasa. Al-Fatihah ...


2 comments:

Harga Minyak dan Logam Dunia
jmbelog-ping