- at March 23, 2020 | Declaimer | : Home » VITAMIN C » Ramai yang borong handsanitizer dan face mask tapi terlupa SATU benda yang penting!



Ramai yang borong handsanitizer dan face mask tapi terlupa SATU benda yang penting!

Ramai yang borong handsanitizer dan face mask tapi terlupa SATU benda yang penting! -Teruskan baca

Kecoh! Mengenai wabak covid-19 Ramai rakyat malaysia terpaksa membatalkan atau menangguhkan rancangan percutian bagi mengelak daripada dijangkiti COVID-19.

Setiap apa yang berlaku pastinya memberi pengajaran kepada orang ramai supaya bersikap muhasabah diri termasuk saya sendiri.

Memang orang cakap kalau nak kena tu kena jugak.. tapi tak salah kita ikhtiar cari cara pencegahan supaya risiko untuk terkena itu kurang.

TAPI FACE MASK & HANITIZER DAH HABIS 

Macam mana nak buat ni??

Ramai yang terlupa selain kita cegah luaran dengan menggunakan facemask dan handsanitzer…

Benda paling penting adalah cegah dari dalaman kita iaitu dengan kuatkan daya tahan badan!

Bila sistem imun kuat, badan dapat lawan jangkitan.

Untuk tingkatkan imune badan kita perlu makan 3 benda

3 BENDA PENTING PERLU ADA TINGKATKAN IMUN BADAN KETIKA WABAK

1- Vitamin c

Paling penting ialah ambil vitamin c ketika wabak. Vitamin c perlu untuk tingkatkan daya tahan tubuh badan.

2- Glutathione

Tahukah anda glutathione penting untuk membantu menyerap vitamin c dengan lebih cepat dan kuatkan pertahanan tubuh badan kita.

3- Hyaluronic

Fungsi hyaluronic pula sebagai agen menambahkan lagi ketahanan imunisasi badan selain vitamin c.


Sumber : https://rahsiabidadari.com/bahaya-virus-menular-tak-digalakkan-keluar-rumah/?gclid=Cj0KCQjwmdzzBRC7ARIsANdqRRmc7JA7gWdzkaGtc69EcjWIFWIl2Nyo0T-CX5L3gIXK3pAbr9TS0nEaAluKEALw_wcB

2 comments:

  1. Sempat beli vit c utk anak je.lepas tu dpt.perintah kawalan pergerakan.. we stay at home..heheh

    ReplyDelete
  2. beli vitamin c kat shopee....

    ReplyDelete

Created By ThemeXpose | Distributed By Gooyaabi Templates