Pages

Mei 27, 2023

DOA AGAR SEMUA TAKDIR BAIK

 DOA AGAR SEMUA TAKDIR BAIK


Doa ini diajarkan oleh Nabi ﷺ kepada isterinya yang dikasihi 'Aisyah radhiyallahu 'anha.


Doa ini sebahagian daripada doa Nabi ﷺ yang panjang, memohon agar Allah sentiasa memberi kebaikan untuk kita dalam segala urusan, dan melindungi kita daripada segala keburukan, di dunia & akhirat.


Allahumma inni as-aluka minal khoiri kullihi ‘ajilihi wa ajilihi ma ‘alimtu minhu wama lam a’lam. Wa a’uzubika minasy syarri kullihi ‘ajilihi wa ajilihi ma ‘alimtu minhu wama lam a’lam.


"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu semua kebaikan yang disegerakan mahupun yang ditunda, apa yang aku ketahui mahupun yang tidak aku ketahui. Aku berlindung kepada-Mu dari semua keburukan, apa yang disegerakan mahupun yang ditunda, yang aku ketahui mahupun yang tidak aku ketahui."

Aamiin 

Sumber 

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!