Pages

September 30, 2020

My Way - Frank Sinatra (1969)

My Way - Frank Sinatra (1969)

Dan sekarang, akhirnya sudah hampir
And now, the end is near

Oleh itu, saya menghadapi tirai terakhir
And so I face the final curtain

Kawan-kawan saya, saya akan mengatakannya dengan jelas
My friends, I'll say it clear

Saya akan nyatakan kes saya yang saya pasti
I'll state my case of which I'm certain

Saya telah menjalani kehidupan yang penuh
I've lived a life that's full

Saya menempuh setiap jalan raya
I traveled each and every highway

Tetapi lebih banyak, lebih daripada ini
But more, much more than this

Saya melakukannya dengan cara saya
I did it my way
Menyesal, saya mempunyai beberapa
Regrets, I've had a few

Tetapi sekali lagi, terlalu sedikit untuk disebutkan
But then again, too few to mention

Saya melakukan apa yang harus saya lakukan
I did what I had to do

Dan melihatnya tanpa pengecualian
And saw it through without exemption

Saya merancang setiap kursus sewaan
I planned each chartered course

Setiap langkah berhati-hati di sepanjang jalan
Each careful step along the byway

Tetapi lebih banyak, lebih daripada ini
But more, much more than this

Saya melakukannya dengan cara saya
I did it my way
Ya, ada masa, saya pasti anda tahu
Yes, there were times, I'm sure you knew

Apabila saya menggigit lebih banyak daripada yang saya boleh kunyah
When I bit off more than I could chew

Tetapi melalui semua itu, apabila ada keraguan
But through it all, when there was doubt

Saya memakannya dan memuntahkannya
I ate it up and spit it out

Saya menghadapi semuanya dan saya berdiri tegak
I faced it all and I stood tall

Dan melakukannya dengan cara saya
And did it my way
Saya pernah menyayangi, ketawa dan menangis
I've loved, laughed and cried

Saya telah mengisi, bahagian saya kehilangan
I've had my fill, my share of loosing

Dan sekarang, ketika air mata reda
And now, as tears subside

Saya rasa semuanya sangat menggembirakan
I find it all so amusing

Untuk berfikir bahawa saya melakukan semua itu
To think I did all that

Dan boleh saya katakan, bukan dengan cara pemalu
And may I say, not in a shy way

Oh tidak, tidak, bukan saya
Oh no, no, not me

Saya melakukannya dengan cara saya
I did it my way
Untuk apa lelaki, apa yang dia dapat
For what is a man, what has he got

Sekiranya bukan dirinya maka dia tidak
If not himself then he has not

Untuk mengatakan semua perkara yang benar-benar dia rasakan
To say all the things he truly feels

Dan bukan kata-kata orang yang melutut
And not the words of one who kneels

Rekod menunjukkan, saya melakukan pukulan
The record shows, I took the blows

Tetapi saya melakukannya dengan cara saya
But I did it my way

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!