Pages

Januari 23, 2019

Anak Dah Bagi Tanda 40 Hari Sebelum Pergi, Ibu Ini Redha Dan Berserah

Anak Dah Bagi Tanda 40 Hari Sebelum Pergi, Ibu Ini Redha Dan Berserah.

Kecekalan dan kekuatan untuk melawan p3nyakit yang hadir membuatkan seseorang tabah untuk menghadapi kem4tian. Kisah perjalanan hidup anak syurga Nur Syifa Zara, 5 membuka mata ramai dengan kecekalannya bertarung nyawa kerana menghidapi Aplastik Anemia iaitu peny4kit sum-sum tulang dimana tidak boleh menghasilkan d4rah sendiri. Ibunya Saneeha Sulaiman yang senantiasa menemaninya sehingga ke penghujung berkongsikan mengenai 40 hari tanda yang ditunjukkan anaknya sebelum Zara pergi meningg4lkan mereka selamanya.

Tanda Pertama 40 Hari.

Pertama sekali, Zara menunjukkan tanda bahawa pusatnya seperti dicucuk benda tajam iaitu j4rum dan senantiasa memberitahu dia akan balik kampung walaupun sudah berada di rumah sendiri. Lama kelamaan, Umi Zara memahami perilaku anaknya.

Setiap Hari Dia Akan Kata.

15 Hari Sebelum Arwh Pergi

7 Hari Terakhir

Perubahan rutin tidur Zara j dan keinginnanya untuk dibacakan selawat lewat malam sehingga subuh untuk mengurangkan kes4kitan yang dirasakan menguatkan lagi tanda-tanda Zara sudah sedia untuk kembali kepada penciptanya.

Wangi Je Rambut, Mulut Dia.

Walaupun seminggu tak mandi, namun bau Zara sangat wangi menurut ibunya. Zara juga menceritakan keindahan taman-taman dan rakan-rakan yang bakal ditemui dan ditujunya.

Minta Saya Jangan Menangis.

Zara ingin berada dalam keadaan bersih dan cantik dan menyuruh ibunya membersihkan badannya. Ibu bapa Zara berp3luk4n dan menangis semahunya mendengar bicara anak mereka yang ingin pergi namun tetap tersenyum manis melihat mereka berdua.

Hari Jumaat Terakhir

Zara turut menyatakan bahawa hari Jumaat adalah Hari Raya dia dan inginkan kenduri pada hari Jumaat. Ternyata, Zara pergi pada hari Jumaat akhirnya.

Suami Berhenti Kerja.

Untuk bersama dan menjaga Zara, ayahnya telah berhenti kerja dan fokus menghabiskan hari-hari terakhir bersama anak perempuannya. Mereka sekeluarga juga redha akan pemergian dan menerima walaupun kesedihan yang hanya diketahui oleh ahli keluarga sahaja.

Antara komen netizen :

Niza Mohamed –Allahhu akbar😭😭…zara mmg ank terpilih utk diceritakan perjalanan dia pergi bertemu sang pencipta..dn perjlnan tu sungguh indah dn mengembirakan.. utk kami yg masih hidup diakhir zaman ne terima kasih zara…semoga zara bahagia dn gembira disana bersama
kwn2..sementara menanti ibu dn ayah zara…aamiin😭😭😭😭
#anksyurgaygbertuah😍😍😍

Nnorhaizana Hasan –Subhanallahh.. Allah huakbar. Insan terpilih yg akn mennti ibu ayahya dpintu syurga..

Sumber :Facebook Nur Sz

Kredit : http://edisimedia.com/2019/01/23/anak-dah-bagi-tanda-40-hari-sebelum-pergi-ibu-ini-redha-dan-berserah/

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!