Pages

Ogos 28, 2020

10 PERKATA YANG AKU TAKUT

*10 PERKATA YANG AKU TAKUT*

1. *Yang aku takut:*
Hatiku kian Keras dan sulit menerima nasihat, namun sangat pandai beri nasihat.

2. *Yang aku takut:*
Aku merasa aku paling benar, sehingga merendahkan kebenaran orang lain.

3. *Yang aku takut:*
EGO-ku terlalu tinggi, hingga merasa aku paling baik di antara yang lain.

4. *Yang aku takut*:
Aku lupa cermin diri sendiri, namun sibuk  berprasangka buruk kepada yang lain.

5. *Yang aku takut:*
Ilmuku akan membuatku menjadi sombong, memandang rendah dan membeza-beza dengan yang lain.

6. *Yang aku takut:*
Lidahku makin lincah membicarakan aib saudaraku, namun lupa dengan aib sendiri yang menggunung.

7. *Yang aku takut*:
Aku hanya hebat dalam berkata, namun buruk dalam bertindak (beramal).

8. *Yang aku takut* Aku hanya pintar dalam berpidato, namun sulit untuk mentaati Allah. 

9. *Yang aku takut:*
Aku hanya bijak dalam mengkritik, namun lemah dalam memperbetulkan diri sendiri.

10. *Yang aku takut:*
Aku membenci dosa orang lain.
Namun saat aku sendiri buat dosa, aku tidak pula membencinya.

2 comments:

sophea ◇ berkata...

betul ! terima kasih kerna share :)

Shida Radzuan berkata...

moga kita sentiasa dilindunginya..

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!