Pages

Februari 02, 2019

Dr Amalina dipilih sebagai penerima anugerah Darzi Academic Clinical Fellowship di Imperial College, London

Dr Amalina dipilih sebagai penerima anugerah Darzi Academic Clinical Fellowship di Imperial College, London

KUALA LUMPUR – Bekas pelajar yang pernah meraih kejayaan cemerlang dengan meraih keputusan 17 A1 dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun 2004 iaitu Dr Nur Amalina Che Bakri kini sekali lagi mengharumkan negara setelah beliau dipilih untuk menerima anugerah dari Darzi Academic Clinical Fellowship di Imperial College London.

Dr Amalina yang juga merupakan Duta Akademik BH telah mengongsikan pencapaian membanggakan itu menerusi akaun Twitter beliau. Penganugerahan tersebut membuatkan beliau sangat bersyukur dan berjanji akan terus berusaha demi memastikan seluruh Malaysia akan berbangga dengan segala pencapaiannya.

Dr. Amalina@DrAmalinaBakri

It was an honour to be awarded Darzi Academic Clinical Fellowship at Imperial College London, alhamdulillah, I’ll continue my hard work and make Malaysia proud.

5,627

8:23 PM - Jan 23, 2019

Twitter Ads info and privacy


1,286 people are talking about this

Menerusi perkongsian tersebut, beliau turut menerima pelbagai reaksi positif dalam kalangan netizen yang rata-ratanya memberikan ucapan tahniah di atas kejayaan itu. Sehingga artikel ini ditulis, perkongsian tersebut telah meraih lebih daripada 1,166 ‘retweet’ dan 5,626 jumlah ‘likes’. Di Instagram pula, perkongsian berkenaan menerima sehingga 46,350 ‘likes’.

Sebelum ini, Dr Amalina pernah disenaraikan sebagai 10 doktor pakar pelatih surgikal terbaik di seluruh United Kingdom. Malah, beliau turut menjadi sumber inspirasi majoriti generasi muda disebabkan oleh kesungguhan beliau untuk menyedarkan orang ramai mengenai kesihatan menerusi media sosial.

Kini, Dr Amalina memutuskan untuk berehat seketika daripada laman sosial Twitter bagi memfokuskan kepada latihan pakar dalam pembedahan umum dan meneruskan pengajian Doktor Falsafah (PhD).

Kredit: The Vocket

“Niat saya cuma satu iaitu berkongsi ilmu pengetahuan dan memberikan kesedaran mengenai kesihatan kepada masyarakat di atas kapasiti saya sebagai doktor. Mungkin sesetengah rakyat Malaysia masih belum bersedia untuk mengubah minda mereka ke arah positif dan kemajuan dan saya harus mengatakan bahawa saya kecewa dengan situasi itu.”

“Oleh itu, lebih baik jika saya menumpukan kepada apa yang saya lakukan untuk kebaikan saya sendiri,” kata beliau yang kecewa dengan sikap masyarakat yang masih penuh dengan kebencian meskipun beliau cuba berbuat baik dan menyebarkan aura positif.

Sumber: BH OnlineDr.Amalina/Twitter

Kredit : EraBaru

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!