Pages

Februari 08, 2019

JANGAN PANDANG HINA IKAN CUCI CERMIN

JANGAN PANDANG HINA IKAN CUCI CERMIN....

Semalam tayar motosikal tua saya pancit jadi saya menolak motosikal saya.
Ketika saya lalu di kawasan sebuah sungai saya lihat beberapa orang sedang menjalani ikan di situ.
Boleh dikatakan banyak ikan yang mereka dapat di sungai itu, ikan yang mereka dapat ialah seperti ikan lampam, talapia serta harwam. Ikan cuci cermin yang masuk dalam jala mereka buang begitu saja.

Saya tanya" kenapa buang ikan ini bang".
Jawab mereka ikan tu tak boleh dimakan dengan selamba sahaja mereka membuang ikan cuci cermin itu"
Jawab mereka ambillah kalau hendak.
Lalu saya bertanya kepada mereka" boleh saya ambil anak tu bang"....
Dengan pendek mereka menjawab " ambillah"..

Saya pun mengambil semua ikan yang mereka buang itulah dan ikan itu akan saya gunakan untuk membantu kepada seorang budak yang bermasalah dengan penyakit kulit Aczema.

Tahukah anda ikan cuci cermin boleh merawat penyakit eczema?...
Caranya sungguh mudah carikan ikan cuci cermin dalam enam atau tujuh ekor kemudian bersiang kulitnya yang kasar itu dan ambil isinya untuk dijadikan sup dan makan sup serta isi ikan tersebut In Sha Allah kalau selalu diamalkan selalu penyakit kulit azcema akan pulih dengan cara rawatan ini.

Jangan anda terkejut bila memakan isi ikan cuci cermin nanti kerana rasanya cukup sedap dan tak perlu dirisaukan kerana ia halal untuk dimakan.
Kalaulah dan bermacam ubat anda gunakan untuk merawat penyakit azcema tak juga sembuh cuba anda menggunakan cara ini pula mana le tahu kalau ia serasi dengan anda....

Sumber : Md Rusdi Hassan

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!