Pages

Jun 19, 2023

Film Evil De4d Rise (2023)

Evil Dead Rise ialah sebuah filem seram supernatural Amerika 2023 yang ditulis dan diarahkan oleh Lee Cronin. Ia merupakan judul kelima siri filem Evil Dead. Filem ini dibintangi oleh Lily Sullivan dan Alyssa Sutherland sebagai dua adik beradik yang terasing cuba untuk terus hidup dan menyelamatkan keluarga mereka daripada para deaditeMorgan Davies, Gabrielle Echols, dan Nell Fisher (dalam filem debutnya) muncul dalam peranan sokongan.

Perkembangan filem ini didahului dengan rancangan dibatalkan bagi sekuel langsung Evil Dead (2013) dan Army of Darkness (1992), dan musim keempat Ash vs Evil Dead (2015–2018). Menjelang Oktober 2019, Sam Raimi mengumumkan bahawa sebuah filem baharu sedang dibangunkan, dengan Rob Tapert sebagai penerbit, Raimi dan Bruce Campbell dalam penerbitan eksekutif, dan Cronin pula menulis dan mengarahkan projek itu. New Line Cinema (pengedar filem pertama) diumumkan sebagai syarikat produksi yang terlibat. Penggambaran utama berlangsung di New Zealand dari Jun hingga Oktober 2021. Filem ini pada asalnya ditetapkan untuk ditayangkan pada perkhidmatan penstriman HBO Max, tetapi pengedar Warner Bros. Pictures akhirnya memilih untuk menyiarkan filem itu secara teater dahulu selepas tayangan ujian positif.

Evil Dead Rise telah ditayangkan perdana di South by Southwest (SXSW) pada 15 Mac 2023, dan telah dikeluarkan di Amerika Syarikat pada 21 April, oleh Warner Bros. Pictures. Filem ini telah memperoleh kutipan $50 juta di seluruh dunia dan menerima ulasan yang secara umumnya positif daripada pengkritik._ wikipedia

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!