Pages

Februari 08, 2019

Burger RM51 sebiji

Burger Ramly terkenal di New York, dijual RM51 sebiji

Malaysia memang terkenal dengan pelbagai jenis makanan untuk golongan yang suka makan lewat malam. Semakin lewat malam, semakin ramai pula membanjiri gerai makan yang masih dibuka hingga awal pagi.

Boleh dikatakan ramai suka makan burger apabila lapar tengah malam kerana ia sedap dan mudah didapati.

Kini, burger special yang kita sering makan dikenali seluruh dunia! Ia semakin popular setelah Insider Food memuatnaik video penyediaan video burger special berasal dari Malaysia.

Mereka teruja kerana daging burger itu dibungkus oleh sebiji telur dan diletakkan sos di bahagian dalam daging burger yang dibungkus telur tadi.

Selain itu, video itu juga menyatakan rahsia keenakan burger itu datang daripada pelbagai rempah ratus Malaysia dan perasa kari khas serta mayonis pedas.

Mungkin cara daging burger itu dibungkus dengan telur membuatkan mereka teruja melihatnya kerana burger di luar negara tak sama seperti burger special Malaysia (walaupun timun diganti dengan salad).

Jualan burger Malaysia itu diadakan bersempena The Malaysian Project di Queens International Night Market, The Meadows Music & Arts Festival dan festival lain sekitar bandar New York.

Sumber

3 comments:

ejulz berkata...

mmg betul2 hujan emas di negeri orang ni. hehe

PeRdU cINta berkata...

Alhamdulillah.Dikenali dan dihargai oleh negara luar.

Shikin Razali berkata...

Alhamdulillah, akhirnya burger yang kita ciptakan ini mula dikenali ramai..

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!