Pages

Oktober 21, 2023

10 PERKARA YANG AKU TAKUT

10 PERKARA YANG AKU TAKUT

1. Hatiku Kian Mengeras Dan Sulit Menerima Nasihat, Namun Sangat Pandai Menasihati.

2.  Aku Merasa Aku Paling  Benar, Sehingga Merendahkan Kebenaran Yang Lain.

3. Egoku Terlalu Tinggi, Hingga Merasa Aku Paling Baik Di Antara Yang Lain.

4.  Aku Lupa Cermin Diri Sendiri, Namun Sibuk Berprasangka Buruk Kepada Yang Lain.

5.  ilmuku Akan Membuatku Menjadi Sombong, Memandang Rendah Dan Membeda-Bedakan Dengan Yang Lain.

6.  Lidahku Makin Lincah Membicarakan Aib Saudaraku, Namun Lupa Dengan Aib Sendiri Yang Menggunung.

7.  Aku Hanya Hebat Dalam Berkata, Namun Buruk Dalam Beramal.

8.  Aku Hanya bijak Dalam Berkhutbah, Namun Sulit Untuk Mentaatinya.

9.  Aku Hanya Cerdas Dalam Mengkritik, Namun Lemah Dalam Memperbaiki Diri Sendiri.

10.  Aku Membenci Dosa Orang Lain.
Namun Saat Aku Sendiri Buat Dosa, Aku Enggan Membencinya

Cnp

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!