Oktober 02, 2023

5 resepi murah dan cepat dengan hanya 2 bahan

Kek coklat

bahan-bahan

  • 3 biji telur
  • 180 gram coklat gelap atau susu

Bagaimana ia disediakan:

Sediakan kuali (boleh dilakukan dalam kuali yang lebih kecil untuk membuat kek yang lebih tinggi, tetapi masa memasak akan berbeza-beza) dengan melapiknya dengan kertas minyak. Panaskan ketuhar hingga 180 ° C. Asingkan telur, pukul putih telur berbuih dengan pemukul atau pengadun, dengan secubit garam. Kuning juga dipukul perlahan dengan garpu. Cairkan coklat dalam tab mandi air, kemudian biarkan sejuk. Selepas langkah ini, coklat cair dan sejuk dituangkan ke atas kuning telur dan digaul rata. Putih telur, disebat menjadi buih, campurkan perlahan-lahan dengan krim coklat. Tuang adunan ke dalam loyang dan masukkan ke dalam ketuhar selama 15-20 minit, jika mahu kek menjadi lembab. Jika mahu lebih kering, biarkan kek di dalam ketuhar selama 5 minit lagi.

Cookies Oatmeal Sos Epal

bahan-bahan

  • 100 gram oatmeal
  • 200 gram sos epal

Bagaimana ia disediakan:

Untuk resipi ini, gunakan epal yang masak dan manis untuk mengelakkan pemanis tambahan, tetapi anda sentiasa boleh melaraskan kemanisan mengikut keinginan anda, sama ada gula, madu atau pemanis.

Menyediakan kuki adalah sangat mudah: basuh dan inti dan inti epal. Buat sos epal dalam pemproses makanan. Selepas memotong epal, tambah oatmeal ke pemproses dan teruskan mengadun. Ketepikan adunan selama sejam sementara oat menyerap jus epal dan lembut.

Panaskan ketuhar hingga 200°C. Ambil bahagian doh dengan sudu dan letakkan di atas dulang ketuhar yang ditutup dengan kertas pembakar. Dengan pangkal sudu, hancurkan untuk membentuk lapisan nipis doh. Bakar Apple Oatmeal Cookies selama 20 hingga 30 minit, bergantung pada ketebalan anda membuatnya, kemudian sejukkan di atas rak dawai. Doh ini adalah asas yang baik untuk kuki buatan sendiri dan sihat, yang memberi kita peluang untuk membuat beberapa variasi, seperti menambah ekstrak vanila, kulit sitrus parut, beberapa kacang, coklat, dll.

Truffle coklat

bahan-bahan

  • 100 gram coklat gelap atau susu
  • 200 gram keju krim

Bagaimana ia disediakan:

Cairkan coklat pada mandi wap atau dalam ketuhar gelombang mikro. Biarkan sejuk, kemudian campurkan dengan keju krim. Komposisi dibiarkan di dalam peti sejuk selama 1-2 jam, kemudian bola coklat dibentuk.

Aiskrim pisang

bahan-bahan

  • 3 biji pisang beku
  • 2 sudu besar mentega kacang

Bagaimana ia disediakan:

Dalam pemproses makanan, tumbuk pisang beku. Pindahkan krim pisang yang telah dibentuk ke dalam mangkuk, kemudian kacau dengan mentega kacang. Masukkan komposisi ke dalam acuan aiskrim dan masukkan ke dalam peti sejuk beku.

Lihat juga Pencuci mulut Musim Panas yang Sejuk. 3 idea resipi tanpa ketuhar

kek oat

bahan-bahan

  • 2 sudu makan oat
  • 2 biji telur

Bagaimana ia disediakan:

Pukul telur dengan secubit garam dengan garpu. Masukkan oatmeal dan biarkan terhidrat dalam telur. Tuangkan campuran yang dihasilkan ke dalam kuali yang dipanaskan dengan baik. Tutup kuali dengan tudung dan goreng sehingga perang keemasan. Balikkan kek ke sebelah dan goreng sehingga masak. Kek juga boleh dibakar dalam ketuhar pada suhu 180 darjah.

Sumber

0 comments:

Catat Ulasan

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri!!!
All comments are your own right and responsibility.!!!